Järgmisest nädalast algavad raudtee remonditööd Liiva-Rapla lõigul, mille tulemusena on pärast remonti võimalik sõita kogu lõigul kiirusega 120 kilomeetrit tunnis ning sõiduajad muutuvad lühemaks.
Rongisõit väikelinna muutub veelgi kiiremaks (1)
Kapitaalremondi käigus vahetab Go Track välja või rekonstrueerib kogu raudtee pealisehitise ehk ballasti, rööpad ja liiprid. Tööde tulemusena tõuseb kogu lõigu võimalik sõidukiirus ning vähenevad müra ja vibratsioon. Esimeses etapis läheb remonti Kohila-Rapla lõik, pärast mida kolib remont üle Kiisa-Liiva lõigule. Tööde esimeses faasis eemaldatakse rööbaste ja liiprite all olev killustik. Juulis algava teise etapi käigus vahetatakse killustik uue vastu ning asendatakse liiprid ja rööpad.
«Viimane kapitaalremont tehti nendes kohtades aastatel 1988-1989, mil plaaniti kogu lõik elektrifitseerida,» ütles Edelaraudtee juht Rain Kaarjas. Ta meenutas, et siis muutus aga riigikord ja asi jäi katki, kuid tema sõnul on selge, et raudtee vajab kaasajastamist.
Tallinn-Rapla lõigul muutub sõit edaspidi kuus minutit kiiremaks, mis tähendab ajavõitu kogu edelasuuna liinidel. 2015. aastal sõitsid inimesed edelasuunal Elroni rongidega kokku 1 185 000 korral.
Lisaks raudteele remonditakse ka ülesõidu- ja ülekäigukohad, sillad, truubid ja lammutatakse viadukt Valdeku raudteeülesõidust umbes 800 meetri kaugusel Kiisa suunal. «See ei ole Eestis päris tavapärane, et töid tehakse reisijate minimaalseks häirimiseks rongiliiklusest vabal ajal öösiti ja nädalavahetustel,» ütles Go Tracki tegevjuht Kalvi Pukka. «Proovime osa töid teha öösiti, et võimalikult vähe häirida reisirongiliiklust. Nädalavahetustel asendab Elron laupäeval kella kümnest hommikul pühapäeval kella 17ni rongid bussidega.»
Raudteele paigaldatavad uued pikkrööpad tellitakse Hispaaniast, ehitusel vajaminev graniitkillustik tuleb Rootsist laevaga Pärnusse ning toimetatakse sealt rongidega edasi ehitusplatsidele. Uued liiprid toodab Swetrak AS Rakveres.
«Lõigul tehtavad tööd tähendavad ka seda, et lisaks saavutatavale ajavõidule rongisõidul on edaspidi vaja raudteel vaheremonte teha harvemini kui seni,» ütles Pukka. Ta lisas, et kindlasti väheneb tee kehvast seisukorrast tulenenud vajadus piirata ajutiselt sõidukiiruseid.