Poes kaardiga makstes või kliendikaarti kasutades ei mõtle inimesed sageli, et nii loovutatakse poele info oma tarbimisharjumuste kohta. Poed on varmad seda enda huvides ära kasutama.
Poed kasutavad ostjate andmeid oma huvides
«Kliendile personaalsete pakkumiste kasutuselevõtt on meie meelest täna juba hädavajalik, sest üldine suund ka toidukaubanduses on üha enam personaalsuse poole,» rääkis Rimi pressiesindaja Katrin Bats. Juba mitu aastat teeb Rimi oma ostjatele suunatud sooduspakkumisi, mis koostatakse vastavalt eelnevale ostuajaloole. Batsi sõnul on personaalsete pakkumiste kasutamine klientide hulgas üha enam populaarne.
Ostjate nõusolek saab takistuseks
«Hetkel näeme kitsaskohana vaid seda, et info pakkumiste kohta ei pruugi jõuda kõikide klientideni,» tõdes Bats. Selleks peaks klient poele andma nõusoleku. Ta tõdes, et kuna kliendikaartide programme on palju, siis ilmselt täna enamik kliente nende sisusse ei süvene ning seepärast jääb ka nõusoleku andmise võimalus märkamatuks.
«Kliendid ootavadki tänapäeval personaalset lähenemist ja soovivad, et pakkumiste ja uudiskirjade sisu oleks relevantne ja see peab konkreetselt neid huvitama,» selgitas Tallinna Kaubamaja Grupp Partnerkaardi arendusjuht Rene Paats, miks nad saadavad partnerkaardi omanikele personaalseid reklaame. Ta lisas, et sisult kehtivad need pakkumised või soodushinnad kõikidele klientidele. «Küsimus on lihtsalt kommunikatsioonis, kuidas uudiskirja koostatakse,» selgitas Paats.
Kassapidajate arv sõltub analüüsist
Ostude põhjal kogutud andmeid kasutatakse peamiselt sortimendi koostamiseks, kaubavarude planeerimiseks ning teenindajate koormuse optimeerimiseks. «Ehk analüüsime andmeid, mille tulemusena saame muuta kliendile ostmise soodsamaks, mugavamaks ja kiiremaks,» rääkis Paats. Ta kinnitas, et ostukorvi ja tehingute andmeid töödeldakse ja analüüsitakse ikkagi üldisemalt ja kindlasti mitte iga konkreetse kliendi tasandil, sest klientide ostuharjumused ja eelistused on tootegruppide ja toodete lõikes ikkagi rohkem kui 3/4 klientidest kattuvad.
Analüüside tulemusena saab pood pakkuda just spetsiifilisemate soovide või nõudmistega klientidele sobivaid tooteid. «Näiteks öko- ja diabeettooteid või laktoosi- ja gluteenivabasid tooteid tarbivale kliendile on väga oluline, et nimetatud tooted oleks alati poes olemas ja et need tooted ei saaks päeva lõpuks riiulitelt otsa,» tõi ta näite.