Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Saarte laevaühendus saab suveperioodiks täiendust

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Maria Joost
Copy
Suursaarete vaheline ühendus saab suveperioodiks abiväge.
Suursaarete vaheline ühendus saab suveperioodiks abiväge. Foto: Teet Malsroos/Õhtuleht

Valitsuskabinet andis täna põhimõttelise heakskiidu mandri ja suursaarte vahelise parvlaevaühenduse lisarahastamiseks sel suvel, mis võimaldab lisalaeva rentimist ja ühenduse kvaliteedi tagamist puhkuste kõrghooajal.

«Tegime põhimõttelise otsuse, et riik tellib juurde veovõimsust suursaartega ühenduseks. Kümme aastat tagasi sõlmitud leping ei näinud ette reisijate arvu kasvule vastavat veovõimsuse kasvu. Eelmisel suveperioodil kasvas reisijate arv 4 protsenti. Suvisel kõrghoojal on vaja lisavõimsust, et saartele sõitjad ära teenindada. Arutame vedaja ja ettevõtjatega läbi ka teisi võimalusi, kuidas liiklust paremini korraldada, näiteks suurte veoautode ülesõidu nihutamine madalama koormusega reisidele, et vabastada tipptunnil tavareisijatele kohti, sest kindlasti on tipphetkedel rohkem huvilisi, kui kohe veetud saab,» sõnas majandus- ja taristuminister Kristen Michal.

Majandusministeeriumi ettepaneku kohaselt rendib vedaja täiendavalt reisiparvlaeva ajaperioodiks jaanipäev kuni augusti teine pool. Ionase suurusega lisalaeva rentimine maksab ca 0,9 miljonit eurot, mille rahastus leitakse koostöös MKM ning rahandusministeeriumi vahel. 

Lisaks andsid MKM ja Tallinna Sadam varasemal kabinetiistungil ülevaate Kuivastu-Virtsu ja Rohuküla-Heltermaa parvlaevaliinidel avaliku liiniveo teenuse osutamisest alates 1. oktoobrist 2016.

«Nelja parvlaeva hankimine kahest riigist on kahtlemata suur ettevõtmine ning nagu ka kogemus näitab, võib alati ette tulla üllatusi,» sõnas Michal. «Riskide maandamiseks on TS Laevad tegelenud võimalike varuplaanidega, tagamaks liinivedu ka siis, kui näiteks üks laev ei saa õigeaegselt valmis või tekib muid tõrkeid. Tallinna Sadama juhtkond peab hanke võitu ja head kvaliteeti prioriteediks ning tegeleb aktiivselt, et uue vedaja tulles vastaks uued laevad ootustele,» lausus minister.

Tagasi üles