Kolm soovitust rehvivahetajatele

Kerli Kivistu
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Marko Saarm / Sakala

Aprill kui rehvivahetuskuu on rehvitöökodade jaoks üks kiiremaid perioode aastas, mil rehvivahetuse järjekorrad võivad olla mitu päeva pikad. Seetõttu jagab Goodyeari Baltimaade tootejuht Elmantas Latkauskas soovitusi, millele peaks sel perioodil tähelepanu pöörama, et nii uued kui olemasolevad rehvid peaksid kauem vastu.

Eelista kogemustega rehvitöökoda

Kõrghooajal võib heas rehvitöökojas rehvivahetuseks sobilikku vaba aega oodata päevi. Elmantas Latkauskase sõnul tekib just sellistel hetkedel paljudel ahvatlus otsida kiiremat ja ka odavamat alternatiivi. «Goodyear soovitab rehvivahetusel usaldada suuremaid ning professionaalseid töökodasid. Mitmetes nii-öelda ühe-mehe-rehvitöökodades ei pruugi olla vajalikke töövahendeid kõikide eritüüpi rehvide jaoks, näiteks tühjenemiskindlate rehvide vahetamiseks,» sõnas Latkauskase.

Ebakvaliteetse rehvivahetuse käigus võivad vigastada saada nii rehvid kui veljed, eriti suur oht on vigastada suurema velje läbimõõduga ja madala profiiliga rehve. Seetõttu võib esialgne sääst pikemas plaanis osutuda hoopis kallimaks, sest valesti või vigaselt paigaldatud rehv võib halvimal juhul kaasa tuua ohtliku olukorra liikluses. Ebakvaliteetse paigalduse käigus vigastatud rehvi asemel uue soetamine nullib loodetud rahalise kokkuhoiu.

Hoolda rehve regulaarselt

Rehvide regulaarne hooldamine pikendab nende eluiga ning tagab ka paremad eeldused turvaliseks sõiduks. «Pärast igat rehvivahetust tuleks mõõta rehvirõhku, et see vastaks sõiduki tootja soovitustele. Liiga madal või liiga kõrge surve mõjutab sõidumugavust, auto juhitavust, kulutab rehve ning võib suurendada auto kütusekulu,» märkis Latkauskas. Ta ütles, et soovitatav on kontrollida rehvirõhku iga kahe nädala tagant ning kindlasti ka enne pikemat sõitu.

Latkauskase sõnul on võrdlemisi levinud müüt, et rehve peaks tasakaalustama pärast iga tuhande sõidukilomeetri täitumist. «Korrektselt paigaldatud rehve peaks tasakaalustama vaid pärast löökaugu läbimist või kui rool hakkab mõnel põhjusel vibreerima,» sõnas Latkauskas.

Õige hoiustamine pikendab rehvi eluiga

Selleks, et talverehvid oleks kasutuskõlbulikud ka järgmisel hooajal, soovitab Goodyear need enne pikemale suvepuhkusele saatmist puhastada korralikult porist ja soolast, lasta kuivada ning seejärel pakendada tolmu eest kaitsvasse kilesse ja panna hoiule kuiva ning jahedasse ruumi, kus rehvid oleksid kaitstud otsese päikesevalguse eest.  «Rehvide ladustamisel tasub arvesse võtta, et ilma velgedeta rehvid tuleb hoiustada püstises, velgedel rehvid aga horisontaalses asendis,» jagas Latkauskas olulisi näpunäiteid.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles