Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) hinnangul pole suvel võimalik kahe laevaga tagada Saaremaa ja mandri vahel rahuldavat teenusekvaliteeti, mistõttu soovib MKM tuua kaheks kuuks liinile 920 000 euroga kolmanda parvlaeva.
Ministeerium tahab suveks Saaremaa liinile 0,9 miljoniga lisalaeva tuua
MKM on pidanud läbirääkimisi osaühinguga Väinamere Liinid lahenduse leidmiseks eelseisvaks suviseks perioodiks alates 2015. aasta suve lõpust.
Väinamere Liinid pakub liinile reisiparvlaeva Mercandia orienteeruvalt 20. juunist kuni 20. augustini hinnaga 920 000 eurot, mis sisaldab kõiki kulusid. Sellele lisandub lepingujärgne reisitasu, mis kaetakse riigieelarvest makstava sihtotstarbelise toetusena kavandatud kulu arvelt.
MKM on küsinud pakkumisele hinnangut OÜ TS Laevade juhatuselt, mis hindab seda realistlikuks. TS Laevade hinnangul on parvlaevad ehitatud üldiselt teenindama konkreetseid liine ja mõnel teisel liinile sõitmiseks antakse laevu kasutada pigem erandkorras, mistõttu on turg piiratud. Mida lühemaks ajaks parvlaev rentida, seda kõrgem on rendihind, eriti suveperioodil.
Rendi eest tasumiseks esitab MKM taotluse raha eraldamiseks valitsuse reservist.
Möödunud suvel nelja laevaga teenindades tekkis MKMi hinnangul juunist augustini laevadest sõidukite mahajäämusi Saaremaa liinil 88 päeval ja Hiiumaa liinil 59 päeval.
Muudatuste tulemusel teenindaksid sel suvel Virtsu-Kuivastu liini Regula, Hiiumaa ja Mercandia ning Rohuküla-Heltermaa liini St Ola ja Ionas.
Laevainfo lehekülje marinetraffic.com andmeil on praegu liikluses kaks Mercandia nimelist parvlaeva: 1989. aastal ehitatud Mercandia IV ja 1987. aastal ehitatud Mercandia VIII. Mõlemad on sarnased 95,8 meetri pikkused ja 15,02 m laiused parvlaevad, mis praegu sõidavad Kattegati väinas Rootsi Helsingborgi ja Taani Helsingøri vahet. Laevu opereerib Scandlines H&H Ferriesi kaubamärgi all.