Päevatoimetaja:
Erkki Erilaid
Saada vihje

Klient pettus tuntud prillipoes

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kerli Kivistu
Copy
Artikli foto
Foto: Meelis Tomson / Õhtuleht

Klient tellis Karl Disain OÜ-lt puidust prilliraamid ning pärast seda viis need Instrumentariumi prillipoodi, et pood klaasid paigaldaks, kuid töö käigus prilliraamid purunesid.

Möödunud aastal 11. detsembril ostis klient Karl Disain OÜ poest puidust prilliraamid, mis maksid 300 eurot. Edasi pöördus klient OÜ  Instrumentarium  Optika prillipoodi ning sõlmis lepingu, kus soovis, et raamidesse paigaldataks ka sobivad klaasid. Tarbija tasus ettemaksuna töö eest 182 eurot.

Detsembri lõpus teatas pood kliendile, et prilliraamid on töö käigus purunenud. Seepeale nõudis klient prilliraamide asendamist ja raamidesse klaaside paigaldamist või kahju hüvitamist summas 482 eurot.

Kauplejate vastuväited

Instrumentarium Optika asus seisukohale, et ta ei vastuta tellijalt vastuvõetud prilliraamide kvaliteedi  eest. Tarbijale selgitati töö vastuvõtmisel, et kaupleja ei vastuta tarbija raamidele tekkivate võimalike  kahjustuste eest. Poe arvates polnud raamid lihtsalt piisavalt kvaliteetsed ning keeldus neid kliendile hüvitamast.

Karl Disain OÜ on seisukohal, et tarbijale müüdud raamid olid kvaliteetsed. Ühtlasi märkis puidust prilliraamide tegija, et puitraamidesse prilliklaaside paigaldamisel tuleb arvestada erisustega, mida  pood suure tõenäosusega ei järginud.

Komisjoni otsus

Komisjoni  hinnangul  tõi  tellija prilliraamide purunemise kaasa töövõtjal  piisavate oskuste ja kogemuste puudumine. Töövõtja pidanuks tellijalt spetsiifilise iseloomuga töö vastuvõtmisel  kriitilisemalt hindama oma kogemust ning võimalusi vastava töö tegemisel.

Komisjon leidis, et tarbija nõue prilliraamide asendamises või kahju hüvitamises on põhjendatud. Karl Disain OÜ kinnitas komisjoni istungil valmisolekut valmistada tarbijale uued prilliraamid.

Seega  on  tarbijale  põhjustatud  kahju  heastatav  kas  Instrumentariumi poolt  puidust prilliraamide valmistajalt uute  prillide  tellimise  ja  nendesse  klaaside  paigaldamisega  või  tellijale  raha  tagastamisega.

Karl Disain OÜ juht Karl Annus on otsusega rahul. «Mina soovitan alati oma klientidel klaasimise osas pöörduda MaiMai Optikasalongi, kuna seal on minu raamidesse klaase paigaldanud üks optik ja ta on kuue aastase kogemusega ja mina võin kindel olla, et tema käes ei juhtu selliseid purunemisi,» sõnas ta.

Ta lisas, et puidust prilliraamisesse klaaside paigaldamine on pisut rohkem hoolt ja delikaatsust nõudev kui plastikraami klaasimine. «Sellepärast soovitangi alati MaiMai optikasse pöörduda, et ma ei tea kunagi, kes suures prilliketis minu raamidega töötama hakkab ja kas tal on varasem kokkupuude puitprillidega olemas või mitte,» märkis ta.

Tagasi üles