Klient tellis Karl Disain OÜ-lt puidust prilliraamid ning pärast seda viis need Instrumentariumi prillipoodi, et pood klaasid paigaldaks, kuid töö käigus prilliraamid purunesid.
Klient pettus tuntud prillipoes
Möödunud aastal 11. detsembril ostis klient Karl Disain OÜ poest puidust prilliraamid, mis maksid 300 eurot. Edasi pöördus klient OÜ Instrumentarium Optika prillipoodi ning sõlmis lepingu, kus soovis, et raamidesse paigaldataks ka sobivad klaasid. Tarbija tasus ettemaksuna töö eest 182 eurot.
Detsembri lõpus teatas pood kliendile, et prilliraamid on töö käigus purunenud. Seepeale nõudis klient prilliraamide asendamist ja raamidesse klaaside paigaldamist või kahju hüvitamist summas 482 eurot.
Kauplejate vastuväited
Instrumentarium Optika asus seisukohale, et ta ei vastuta tellijalt vastuvõetud prilliraamide kvaliteedi eest. Tarbijale selgitati töö vastuvõtmisel, et kaupleja ei vastuta tarbija raamidele tekkivate võimalike kahjustuste eest. Poe arvates polnud raamid lihtsalt piisavalt kvaliteetsed ning keeldus neid kliendile hüvitamast.
Karl Disain OÜ on seisukohal, et tarbijale müüdud raamid olid kvaliteetsed. Ühtlasi märkis puidust prilliraamide tegija, et puitraamidesse prilliklaaside paigaldamisel tuleb arvestada erisustega, mida pood suure tõenäosusega ei järginud.
Komisjoni otsus
Komisjoni hinnangul tõi tellija prilliraamide purunemise kaasa töövõtjal piisavate oskuste ja kogemuste puudumine. Töövõtja pidanuks tellijalt spetsiifilise iseloomuga töö vastuvõtmisel kriitilisemalt hindama oma kogemust ning võimalusi vastava töö tegemisel.
Komisjon leidis, et tarbija nõue prilliraamide asendamises või kahju hüvitamises on põhjendatud. Karl Disain OÜ kinnitas komisjoni istungil valmisolekut valmistada tarbijale uued prilliraamid.
Seega on tarbijale põhjustatud kahju heastatav kas Instrumentariumi poolt puidust prilliraamide valmistajalt uute prillide tellimise ja nendesse klaaside paigaldamisega või tellijale raha tagastamisega.
Karl Disain OÜ juht Karl Annus on otsusega rahul. «Mina soovitan alati oma klientidel klaasimise osas pöörduda MaiMai Optikasalongi, kuna seal on minu raamidesse klaase paigaldanud üks optik ja ta on kuue aastase kogemusega ja mina võin kindel olla, et tema käes ei juhtu selliseid purunemisi,» sõnas ta.
Ta lisas, et puidust prilliraamisesse klaaside paigaldamine on pisut rohkem hoolt ja delikaatsust nõudev kui plastikraami klaasimine. «Sellepärast soovitangi alati MaiMai optikasse pöörduda, et ma ei tea kunagi, kes suures prilliketis minu raamidega töötama hakkab ja kas tal on varasem kokkupuude puitprillidega olemas või mitte,» märkis ta.