Kuigi seadus selleks ei kohusta, võib inimestel õnnestuda soovimatu jõulukingi või lihtsalt valesti ostetud kauba eest poes raha tagasi saada. Selleks peab aga müüjale väga veenva loo rääkima.
Soovimatu jõulukingi saab ka meil rahaks vahetada
Mäletan, et viis aastat tagasi kirjutasin samateemalist lugu. Käisin tookord tolleaegses K-Arvutisalongis (praegu Klick – toim) ja tahtsin tagastada arvutihiirt, et uurida, kuidas suhtub pood kaupade tagastamisse. Selgus, et kaupmees võtab hiire küll tagasi, kuid annab mulle selle maksumusest vaid poole. Tundus kuidagi ebaaus.
Sel nädalal võtsin kõne sama poeketi juhile, et näha, kas ajaga midagi ka muutunud on.
«Selgelt ei soodusta seda,» kostab Klicki juht Marko Kalve üpriski kahtleval hääletoonil vastuseks. «Mõelge ise, kui teete kodus pakendi lahti ja näete, et keegi on selle juba avanud,» jätkab ta, põhjendades, et tagasitoodud kaupa on raske edasi müüa.
Enamik tuleb vastu
Kalve sõnad annavad aga siiski märku, et suhtumine on 2005. aastaga võrreldes veidi muutunud. «Kokkuleppel müüjaga võib see isegi õnnestuda, aga üldjuhul pakume teist toodet asemele,» sõnab ta.
Täpselt sama kostsid vastuseks ka teiste kaupluste juhid, kellega vestlesin. Siiski peab tunnistama, et mõnele tundus raha tagasimaksmine lausa iseenesest mõistetavana, teistele aga viimase abinõuna.