Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Peaaegu viiendik kodumasinaid kasutab rohkem energiat kui peaks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Maria Joost
Copy
Kodumasinate õige hooldamine aitab neil säilitada energiasäästlikkus.
Kodumasinate õige hooldamine aitab neil säilitada energiasäästlikkus. Foto: SCANPIX

Ligi üks viiendik külmkappe, nõudepesumasinaid, mikrolaineahjusid ja teisi kodumasinaid võtavad rohkem energiat, kui nende ostuandmetes kirjas on.

Euroopa elektroonikakaupade kolm aastat kestnud uuringust selgus, et peaaegu viiendik kodumasinaid kasutab rohkem energiat, kui nende ostuandmetes on kirjas.

Briti turu-uuringust selgus, et üks AEG sügavkülmik kulutas lausa 12 protsenti rohkem energiat kui lubatud ning Hotpointi trummelkuivati tarbis ka siis märgatavas koguses energiat, kui oli välja lülitatud, kirjutas The Guardian.

Ühtlasi leiti, et digitaalraadiod kasutavad väljalülitatuna kaks korda rohkem energiat, kui andmetes lubatud on. Nõudepesumasinad võivad küll eco-režiimil vähem energiat kulutada, kuid ei pese nõusid puhtaks ning tolmuimejad imevad ligi 54 protsenti rohkem energiat kui reklaamitud.

Brittide energiasäästufondi kontrolli tulemusel selgus, et sajast testitava ettevõtte toodangust 18 ei vastanud Euroopa Liidu energiasäästuklassi märgistustel olevatele andmetele.

Fondi tootejuhi Dr Fanoula Ziouzia sõnul kahtlustavad nad, et üks kümnest majapidamisest ostab endale kodumasina, mis tarbib rohkem energiat, kui tootja lubab. «See on tarbijat eksitav ning tagajärjeks on kõrgemad elektriarved, kui neile lubatud.»

Uuringu analüüsist tuli välja, et kodumasinatel olev valeinfo energiatarbimise kohta võib tarbijatele kokku maksma minna ligi kümme miljardit eurot.

Kodumasinate tootmise ühingu pressiesindaja pole uuringu tulemiga täielikult nõus. «Meie liikmed on palju aega ja raha kulutanud, et töötada välja järjest energiasäästlikumaid tooteid ning on sellega väga edukalt hakkama saanud.»

Kuus kaheksateistkümnest uuritud ettevõttest ei soovinud kommenteerida uuringu tulemusi. Enamik ettevõtteid avaldas muret tulemuste pärast. Üheks põhjuseks, miks kodumasinad katsetustes kehvema tulemuse said, kui andmetes lubatud, oli see, et tarbijad ise ei hoolitse oma kodumasinate eest piisavalt.»

Tagasi üles