Eesti hoolsaimad pesupesijad elavad Eesti keskel

Eleen Laasner
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Uuemad masinad võimaldavad pesu juurde panna ka pesutsükli keskel.
Uuemad masinad võimaldavad pesu juurde panna ka pesutsükli keskel. Foto: Jaanus Lensment

Eestis viidi hiljuti läbi uuring, millest selgus, et kõige paremad riiete eest hoolt kandvad inimesed elavad Kesk-Eestis ning kõige hajameelsemad Tallinnas ja Harjumaal.

Kui kogu Eestis tervikuna möönis ligi 50 protsenti vastanutest, et neil on viimase kuu jooksul pesu pestes ununenud mõni riideese pesumasinasse panna, siis Kirde- ja Lõuna-Eestis oli unustajate osakaal märkimisväärselt madalam – 39 protsenti, Kesk-Eestis lausa 34 protsenti. Läänepoolsemates maakondades ja saartel on mõne üksiku soki või särgi pesukorvi jätnud 54 protsenti ning Tallinnas ja Harjumaal 55 protsenti vastanutest.

Küsitlus andis kinnitust ka sellele, et valdavas enamuses on pesupesijateks kodudes naised. Abielus või suhtes meestest vastas 85 protsenti, et nende peres peseb kõige sagedamini pesu kaaslanna. Naiste puhul vastas koguni 93 protsenti sellele küsimusele, et pesupesijateks on nad ise.

Uuringust selgub veel, et eestimaalased on üsna usinad pesupesijad ning musta pesu naljalt kauaks pesukorvi seisma ei jäeta – ligi 56 protsenti inimestest peseb pesu mitu korda nädalas, kelle hulgast ligi kümnendik teeb seda vähemalt korra või isegi mitu korda päevas. Kolmandik vastanutest peseb pesu korra nädalas ning 11 protsenti harvemini.

Keskmisest pisut usinamad pesupesijad on Lääne-Eestis ja saartel – mitu korda nädalas peseb pesu üle 62 protsendi vastanutest. Kesk-Eesti ning Harjumaa ja Tallinna inimestest pesevad mitmel korral nädalas või isegi iga päev vastavalt 57 ja 56 protsenti. Mõnevõrra vähem eelistavad pesu pesta Kirde- ja Lõuna-Eesti maakondade inimesed – esimesel juhul 49 ja teisel 51 protsenti.

500 vastajaga veebipaneeliga küsitlus viidi läbi 18-74-aastaste Eesti elanike seas. Uuring tehti Samsungi tellimusel 26. veebruarist 2. märtsini uuringukeskuse SKDS poolt.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles