Peale aastaid kestnud kulukärpeid, tootmise vähendamist ning liigutamist soodsamatesse maadesse peaks autotootjatel hästi minema. Aga nad tulevad ots otsaga vaevu kokku.
Autotootjad tulevad Euroopas vaevu ots otsaga kokku (1)
Odavad laenud ning suurenenud nõudlus on viis läinud aastal autode müügi kuue aasta kõrgeimale tasemele. IHS Automotive teatas kolmapäeval, et müük Lääne-Euroopas tõusis märtsis 5,1 protsenti. Lääne-Euroopas ostetakse 80 protsenti kõikidest mandri autodest. Itaalias kasvas müük aasta varasemaga võrreldes 17 protsenti ning Prantsusmaal 7,1 protsenti.
«Euroopa on koht, kus hea aasta tähendab ots otsaga kokku tulemist,» sõnas Morgan Stanley autoanalüütik Adam Jonas Wall Street Journalile.
See tähendab halba masstootmise autodele. Luksusautode tootjad teenisid mullu aga rekordkasumeid.
Ford Motor teenis mullu Euroopas 228 miljonit eurot tegevuskasumit – marginaal oli alla ühe protsendi. Fiat Chrysler jõudis peale dekaadist kahjumit üheprotsendise kasumimarginaalini. General Motors on Euroopas siiani kahjumis. Võrdluseks – nende kasumimarginaal Põhja-Ameerikas oli 6-10 protsendi vahel.
Volkswagen AG esimese üheksa kuu tulemused aga illustreerivad trendi. Enne diisliskandaali puhkemist oli Volkswageni kasumimarginaal Euroopas 2,8 protsenti, Audil 9,2 ning Porschel 15,5 protsenti.