Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Kohus jättis Estonian Airi töötajate kaebuse rahuldamata (3)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: BNS
Copy
7. novembril 2015 lahkus Tallinna lennujaamast viimane Estonian Airi värvides lennuk sihtkohaks Kopenhaagen.
7. novembril 2015 lahkus Tallinna lennujaamast viimane Estonian Airi värvides lennuk sihtkohaks Kopenhaagen. Foto: Erik Prozes

Harju maakohus ei rahuldanud Eesti Liinilendurite Assotsiatsiooni (ELA) esimehe Helen Reinholdi hagi Estonian Airi vastu võlausaldajate üldkoosoleku otsuse kehtetuks tunnistamiseks pankrotitoimkonna kinnitamise osas.

«Paljude Estonian Airi endiste töötajate arvates tuleneb seega seadusest otseselt, et pankrotitoimkonda peavad kuuluma nii suuremate nõuetega võlausaldajate poolt esitatud isikud kui ka väiksemate nõuetega võlausaldajate poolt esitatud isikud,» ütles Reinhold kohtusse hagi esitamise järel.

Selle aasta 15. jaanuaril toimus Estonian Airi võlausaldajate esimene üldkoosolek, kus valisid võlausaldajad pankrotitoimkonna. Estonian Airi endised töötajad leidsid aga, et pankrotitoimkonna moodustamise tulemus tuleb vaidlustada ja Estonian Airi vastu pöörduti kohtusse. Tulenevalt seadusest on pankrotitoimkonna ülesandeks kaitsta pankrotimenetluses võlausaldajate huve ja teostada pankrotihaldurite tegevuse üle järelvalvet. Pankrotiseaduses on sätestatud, et pankrotitoimkonda peavad kuuluma nii suuremate kui ka väiksemate nõuetega võlausaldajate poolt esitatud isikud.  

Estonian Airi võlausaldajate 15. jaanuari üldkoosolekul esitasid suuremate nõuetega võlausaldajad üldkoosolekul pankrotitoimkonda valimiseks viis isikut. Väiksemate nõuetega võlausaldajad esitasid aga üldkoosolekul pankrotitoimkonda valimiseks kolm isikut. Üldkoosolekul otsustati riigi kui suurima nõudega võlausaldaja ja ühtlasi pankrotivõlgniku Estonian Airi omaniku häälteenamusega, et pankrotitoimkond moodustatakse 5-liikmelisena, kuigi koosolekul 129 koondatud töötajat esindanud vandeadvokaat Rando Antsmäe poolt tehti ettepanek 7-liikmelise pankrotitoimkonna moodustamiseks.

Üldkoosoleku otsusega loeti pankrotitoimkond moodustatuks neli suuremate nõuetega võlausaldajate esitatud liikmekandidaadist ning üksnes üks väiksemate nõuetega võlausaldajate esitatud isikutest ja sellekski on riigile kuuluva ettevõtte AS-i Tallinna Lennujaam juristi ametikohal töötav Ester Kodar. Ülejäänud pankrotitoimkonna liikmeteks said riigi esitatud liikmekandidaadid Ulla Saar, Silvi Uljas ja Airi Jansen-Uueda ning riigiosalusega Estonian Airi asutatud ettevõtte EA Jet Leasing Ltd esitatud vandeadvokaat Klen Laus.

«Sisuliselt on tegemist olukorraga, kus ühel või teisel viisil on kõik pankrotitoimkonna liikmeteks loetud isikud otseselt või kaudselt seotud riigiga või sellega seotud ettevõtete tegevusega,» põhjendas liinilendurite ühingu esindaja Helen Reinhold kohtusse pöördumist. Ta lisas, et väiksemate nõuetega võlausaldajate poolt esitatud isikutest kaasati riigiosalusega ettevõtte AS-i Tallinna Lennujaam töötaja. 

«Samas, koondatud töötajate kui väiksemate nõuetega võlausaldajate esitatud kanditaate pankrotitoimkonda ei kaasatud. Pankrotitoimkonna moodustamine ei ole kooskõlas seadusega ja ei ole ka läbipaistev, isegi, kui seda on püütud näidata JOKK-lahendusena,» ütles Reinhold.

Reinholdi kulud jättis maakohus tema enda kanda.

Tagasi üles