OÜ Väinamere Liinide sõnul muudab soodushinnaga reisijapiletite müük elukoha alusel senise teenuse tervikuna kliendivaenulikumaks.
Väinamere liinid: praamisoodustus muudab teeninduse kliendivaenulikuks
Firma sõnul muutub pileti soetamine kliendile keerukamaks ja aeganõudvamaks, mis võib olematuks muuta viimase aasta saavutused. «Hind on ainult üks komponent teenusest, teenuse muudavad terviklikuks lisaks kättesaadavus, lihtsus, mugavus, kiirus ja eelnevatest tulenev meeldiv emotsioon.»
«Keeruka soodustuse rakendamine on lühinägelik ja vastuolus üldiste arengueesmärkidega. Vedaja ei saa võtta endale vastutust eelnõu esitatud kujul rakendamisel piletite soetamise ja kontrolliga kaasneva ebamugavuse pärast,» arvab firma.
«Keskenduda tuleb isikutuvastusele ja kontrollile. Sadamate läbilaskevõime kaotab saavutatud võimsuse ja kiiruse, kannatajaks jäävad kõik kliendid, nii külalised kui ka kohalikud,» teatas Väinamere Liinid.
Vedaja sõnul võimaldab praegune piletikontrolli- ja laadimissüsteem suures osas automaatset kontrolli. «Olukorras, kus tuleb ka reisijaid lisaks sõidukitele ükshaaval kontrollima hakata, tekivad kassade taha pikad ootejärjekorrad, sest tehingule kuluv aeg mitmekordistub. Nagunii lisandub euro tulekuga sentides arveldamiseks täiendavalt kuluv aeg.»
«Oleme edastanud ministeeriumile selgituse, miks reisijapileti kaudu soodustuse andmine esitatud kujul ei ole tänaseks tehtud arenduste valguses enam kuidagi põhjendatud,» teatas firma.
Vedaja on teinud omapoolsed ettepanekud, kuidas saareelanikele võimaldada soodsam reisijapilet läbi olemasoleva sõiduki sooduskaardisüsteemi. «Kuid ka siinjuures jääb veel mitmeid küsimusi, kuidas korraldada soodushinnaga piletimüük veebis, jalakäijatele, reisibussidele ja kuidas korraldada kontroll.»