Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Lennuamet peatas Aviesi tegevuse pooleks aastaks (2)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kadri Hansalu, BNS, Siiri Liiva
Copy
Varem saarte vahet lennanud Aviesi lennuk Kuressaare lennuväljal.
Varem saarte vahet lennanud Aviesi lennuk Kuressaare lennuväljal. Foto: Raul Vinni / Saarte Hääl

Kuigi lennuamet otsustas täna peatada pankrotis kodumaise lennufirma Aviesi tegevusloa vähemalt kuueks kuuks, tuli otsus ettevõtte juhtidele üllatusena ja see plaanitakse vaidlustada.

Järelevalvetegevuse käigus tuvastas lennuamet, et AS Avies ei ole suutnud osaliselt täita regulatsioonides kehtestatud nõudeid, mille kohaselt oleks tagatud lennuohutusstandartidele vastavus, ja selle tulemusel on tänasest – ehk 1. aprillist 2016 – AS Avies'i lennuettevõtja sertifikaat (AOC) peatatud kuueks kuuks või kuni peatamise aluseks olnud puuduste kõrvaldamiseni.

Sertifikaadi peatumise ajal ei tohi AS Avies tegutseda lennuettevõtjana ehk pakkuda lennuteenust. Peatumise perioodil on Aviesil võimalus restruktureerida ja parendada tegevusi ning kõrvaldada tuvastatud puudused. Järgmisel nädalal kuulutab majandus- ja kommunikatsiooniminsteerium välja ka hanke uue vedaja leidmiseks saarte vahele.

Pileti ostnud reisijatel tuleks ühendust võtta AS-iga Avies, vaidluste lahendamisel võib pöörduda abi saamiseks ka tarbijakaitseameti poole. Lennufirma on seni teenindanud liine Tallinn-Kuressaare, Tallinn-Kärdla ja Tallinn-Stockholm (Arlanda). Täna hommikul kell 10.25 väljus viimane Aviesi lend Tallinn-Stockholm ning kella ühene tagasilend on tühistatud. Lennufirma infoliinilt ei osatud öelda, mismoodi tagasilennule pileti ostnud reisijate jaoks olukord lahendatakse.

Ettevõte plaanib otsuse vaidlustada

Avies AS kuulub ettevõtjatele Priit Piilmannile ja Allan Sollile, kelle vahel on osalus võrdselt jaotunud. Priit Piilmannile tuli uudis üllatusena. «Ma ei oska seda kommenteerida, sest ma ei tea sellest midagi,» sõnas Pillmann, kes kuulis uudisest Postimehe kaudu. Ta lisas, et on ettevõttega peamiselt olnud seotud finantsinvestorina, kuid igapäevase juhtimisega kokku ei ole puutunud. «Kahjuks ei ole olnud väga hea investeering,» nentis Piilmann.

Ka ettevõtte igapäevase juhtimise eest vastutavale Allan Sollile tuli uudis üllatusena, kuna ta sai sellest teada meediaga samal ajal. Ka jäävad talle arusaamatuks lennuameti põhjendused. «Praegu tuuakse ettekäändeks lennuameti ettekirjutus protseduuride parandamise kohta, mis kõik on meie poolt tehtud, kõik esitatud tegevuskavad on lennuameti poolt aktsepteeritud,» rääkis Soll, kes on kindel, et nende poolt rikkumisi ei ole.

Ka tuli otsus Aviesi juhile üllatusena seetõttu, et alles eelmisel nädalal oli lennufirmal kohtumine lennuametiga ning mingeid märke sellisest otsusest siis ei olnud. «Praegu istume koos juhtkonnaga ja kui see otsus kunagi meieni jõuab, siis me kindlasti selle otsuse ka vaidlustame,» sõnas Allan Soll kella 10.45 ajal Postimehele.

Pankrotist hoolimata jätkas lennufirma tegevust

Harju maakohus kuulutas lennufirma Avies AS pankroti välja 26. juunil 2015. Lennufirma teatas tollal, et nende turult kadumise ohtu praegu ei ole; selle asemel jätkatakse lendamist ja minnakse kompromisslahenduse teed, et ettevõte saaks oma tööd edasi teha.

«Peame võimalikuks tegevuse jätkamist läbi võlausaldajatele suunatud kompromisspakkumise ja tervendamiskava ning sellise ettepaneku ajutine haldur kohtule ka tegi. Hetkeolukorras on ettevõte jätkusuutlik ning jätkame riigihankeliinide täitmist,» ütles Aviesi juht Allan Soll BNSile.

Novembris 2015 vahendas «Pealtnägija», et riiklikku tehnilist järelevalvet teostav Eesti lennuamet on kodumaisele lennuettevõttele Avies teinud juba tervelt kuus ettekirjutust, kuid ettevõte jätkab endiselt tegevust.

Tänavu veebruaris kinnitasid Aviesi võlausaldajad ettevõtte uue tegevuskava, millega nähti ette firma tegevuse efektiivistamine, tooteportfelli ülevaatamine ja kulude koomale tõmbamine. Soll kinnitas endiselt, et ettevõtet likvideerida nad ei kavatse.

Terve rida probleeme

Rootsi transpordiamet lõpetas mullu märtsi alguses päevapealt Aviesiga sõlmitud kolm teeninduslepingut ega sõlmi lennufirmaga enam uusi. Lennufirmale heidetakse ette lendude ärajäämist, hilinemist ja põhjendamatut ebatäpsust.

Lisaks vallandas Avies eelmise aasta lõpus paarkümmend pilooti, kes pöördusid kohtusse, et nõuda endiselt tööandjalt mitme kuu eest saamata tasu.

Märksõnad

Tagasi üles