Detsembri esimeses pooles tehtud tarbijate kindlustunde uuringu järgi pelgavad naised hinnatõusu ja euro tulekut meestest enam.
Naised pelgavad hinnatõusu ja eurot meestest enam
Tarbijate kindlustunnet näitava optimismi-pessimismi indeksi uuringu tegi BNSi tellimusel uuringufirma Faktum & Ariko. Kui veel selle aasta juunis osutasid näitajad sellele, et naiste kindlustunne läheneb meeste omale, siis praeguseks on toimunud selge lahknemine. Meeste kindlustunne on kasvanud ja naistel langenud.
Faktum & Ariko uuringutejuht Kalev Petti selgitas, et naiste kindlustunne ongi üldiselt väiksem kui meestel ja see on ehk selgitatav mõtlemise erinevusega – mehed vaatavad asju laiemalt ja on globaalsema mõtlemisega, naised on aga pragmaatilisemad ja mõtlevad sellele, kas ja kui palju nad poes toidu ostmiseks kulutada saavad.
Antud uuringu puhul on aga kindlustunnet näitava optimismi indeksi vahe meeste ja naiste vahel suur. Petti sõnul näib see olevat põhjustatud naiste suuremast ebakindlusest hinnatõusu ja eurole ülemineku suhtes.