Tapa depoos remonditud vagunid on Venemaal taas kasutuses

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tapa depoo.
Tapa depoo. Foto: Tairo Lutter / Virumaa Teataja

Möödunud aasta sügisel keelas Venemaa kõigi EVR Cargo Tapa depoos 2015. aastal remonditud kaubavagunite kasutamise; praeguseks on probleem lahendunud ja EVR Cargo vagunid taas kasutuses.

«Olukord on lõppenud paremini, kui me kartsime. Need vagunid, mis ette nähti, neil me tegime kordusremondi ja esialgu kardetud kogu vagunite keelustamist Venemaal ikka ei toimunud,» ütles EVR Cargo juht Raul Toomsalu BNSile.

Toomsalu sõnul pole ta täpselt möödunud sügisel Venemaa raudteel toimunud sündmusega kursis, kuid EVR Cargo spetsialistide hinnangul toimus vaguni raudteelt väljasõit mitme erineva sündmuse koostööl. «Näiteks pandi tavapäratult tühjad vagunid rongis ettepoole, kui täis vagunid. Seda tavaliselt ei tehta, kuna juhul kui peaks tekkima mingisugune probleem, siis rasked vagunid alati suruvad tühjad kerged vagunid rööbastelt välja.»

Venemaa transporditurvalisuse järelevalveamet Rostransnadzor keelas möödunud aasta oktoobris Venemaal Eesti riigile kuuluva EVR Cargo Tapa depoos 2015. aastal remonditud vagunite kasutamise. Otsus võeti Rostransnadzori teatel vastu võimalike õnnetuste ning inimeste elu- ja terviseohtude vältimiseks.

EVR Cargo Tapa depoos remonditud 200 vagunit saadeti Eestisse tagasi kordusremonti. EVR Cargole kuulub 3000 vagunit. 2014. aastal oli Eesti riigile kuuluva raudtee-kaubaveoettevõtte EVR Cargo käive 73,5 miljonit eurot, kasum aga 2,2 miljonit eurot.

Möödunud aasta 9. septembril toimus Venemaal Sverdlovski jaamas Shalya raudteeintsident, mille käigus sõitis rööbastelt maha neli kaubavagunit. Üks neist vagunitest oli 2009. aastal ehitatud ja 2015. aasta veebruaris EVR Cargo Tapa depoos remonditud vagun, mis kuulus Eesti omanikule.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles