Miljardär Bransoni lennufirmat tahab osta kaks konkurenti

Siiri Liiva
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Virgin Grupi omanik Richard Branson osales Virgin America San Francisco-Denver lennuliini avamisel 16. märtsil San Franciscos.
Virgin Grupi omanik Richard Branson osales Virgin America San Francisco-Denver lennuliini avamisel 16. märtsil San Franciscos. Foto: Frazer Harrison/AFP

Richard Bransonile lähedal seisvate allikate sõnutsi on hetkeseisuga lennufirma Virgin America uute võimalike omanikena arutluse all Jet Blue ja Alaska Air.

Läbirääkimised Virgin America ja kahe suurpakkuja vahel veel käivad, kuid on väga tõenäoline, et tehing vormistatakse juba uuel nädalal, vahendab Bloomberg Virgini omanikule Richard Bransonile lähedal seisvaid allikaid, kes soovisid jääda anonüümseks. Küll võib allesjäänud aja jooksul tulla ette veel üllatusi. Nii võib senise kahe pakkuja kõrvale lisanduda veel kolmaski. Samuti ei ole ka välistatud, et Virgin lõpuks siiski loobub müügiplaanist sooviga jääda sõltumatuks.

Möödunud nädalal andis Bloomberg teada, et pärast ostupakkumise laekumist asusid finantskonsultandid ette valmistama Ameerikat ja Mehhikot teenindava Virgin America müügilepingut. Selle aja jooksul on Virgin America aktsiate väärtus kasvanud kuni 10 protsenti, mis teeb lennufirma tänaseks turuväärtuseks 1,3 miljardit dollarit ehk 1,14 miljardit eurot.

Esmaspäeva õhtuks oli Virgin America aktsia väärtus kasvanud 37,7 dollari ehk 33,35 euroni. JetBlue aktsia tõusis 2,7 protsenti, küündides eilseks 20,79 dollari ehk 18,39 euroni. Alaska Airi aktsia väärtus kasvas 1,1 protsenti ning eile õhtuks oli selle väärtus 81,49 dollarit ehk 72,08 eurot.

Parim pakkuja

«Kui lennufirma (Virgin America – toim) tõesti müügiplaani peab, saaks selle õhusõidukitest, lennuliinidest ja tootepakkumistest enim kasu JetBlue,» märkis Cowen & Co. analüütik Helane Becker eile avaldatud analüüsis.

Virgin America üleostmisega omandaks JetBlue USA läänekaldal suurima turuosa. Seejuures kõrvaldaks kahe lennufirma ühinemine kõik äriklassikonkurendid, kes teevad siselende. Sellega tugevdaks JetBlue oma positsiooni idakaldal, kus ta on peamine New Yorgi, USA idakalda ja Kariibi mere saarte vahel lendav lennufirma.  Mõlemad lennufirmad kasutavad Airbusi lennukeid.

Alaska Air elimineeriks Virgin America ostuga oma peamise konkurendi USA läänekaldal. Samuti võimaldaks see tehing laiendada lennufirma lennuliine Mehhikosse välja. Alaska lendab valdavalt Boeing-tüüpi lennukitega.

Richard Branson on Virgin Grupi asutaja. Ettevõtte brändi kannavad lisaks lennufirmale ka spordiklubid, hotellid ja telekommunikatsiooniettevõtted üle maailma. Virgin America alustas oma lendudega San Franciscost 2007. aastal.

Virgin America möödunud kuu korrigeeritud kasum oli 201,5 miljonit dollarit ehk 178,24 miljonit eurot. See oli ka ettevõtte kõigi aegade suurim ühe kuu kasum. Möödunud aastal võttis lennufirma kasutusse viis uut Airbus A320 lennukit, plaaniga kasvatada seda arvu selgi aastal viie võrra. Järgmise kahe aasta kasumikasvuks on ettevõte seadnud 10 protsenti aastas.

Aktsionäride plaanid

Virgin America aktsiatest 54 protsenti on Bransoni fondi, VX Goldings’i ja Cyrus Capital Parterns’i käes. «Suuraktsionärid saavad oma investeeringuid rahaks teha seda teisele investorile müües või osaliselt välismaisele lennufirmale või ettevõttele müües, millega tuleks kaasa ka lendude ühine opereerimine,» kirjeldas Becker oma analüüsis võimalikke müügistsenaariume.

Bloombergi andmetel müüs Virgin America 18 kuud tagasi toimunud aktsiate avalikul enampakkumisel aktsiaid 353 miljoni dollari ehk 312,25 miljoni euro väärtuses, aktsiate tükihinnaks oli siis 23 dollarit ehk 20,34 eurot.

Alaska Airi pressiesindaja Bobbie Egan märkis, et ettevõte ei kommenteeri mitte midagi, mida on levitatud kuulujuttude või spekulatsioonide tasandil. JetBlue pressiesindaja Doug McGraw sõnul järgib ka nende lennufirma sama poliitikat. Virgin America esindajatega ei olnud selgitusteks võimalik telefoni teel ühendust saada.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles