Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Sass Henno: abi naiste varjupaikadele on sisekommunikatsiooni küsimus

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Tõnu Lilleorg
Copy
Kampaania visuaal
Kampaania visuaal Foto: Spring

Sel nädalal algab raadiojaamas Sky Plusis heategevuskampaania, mis kogub raha naiste varjupaikadele. Kampaaniat heategevuse korras organiseeriva reklaamiagentuuri Spring tegevjuht Sass Henno sõnul ei saa agentuur sellest küll ärilist kasu, kuid annab töötajatele hea tunde.

Henno (28) on filmirežissööri haridusega reklaamialal töötav kirjanik. Kehvast olukorrast naiste varjupaikades kuulis ta kosmeetikabrändi Garnier esindajalt. Garnier on Springi klient, kelle poole pöördus abipalvega Ida-Viru Naiste Tugikeskus-Varjupaik.

Kuigi ilmselt kõigile on selge, et lähisuhte- ja perevägivallas kannatajatele loodud naiste varjupaigad (Eestis kokku praegu 10) on vajalikud, on nende toimimise finantstagatis nõrk.

Ka kõige esmatarvilikuma ostmiseks hangivad varjupaigad raha peamiselt projektidest. Kuigi varjupaigad on kohalike omavalitsuste (KOV) haldusalas, kes võiksid neid toetada, on see keeruline, sest KOV-del on vähe raha. Näiteks seesama mainitud ida-viru varjupaik sai tänavu oma KOV-lt 5000 krooni, millega saab maksta vaid ühe kuu üüri.

Varjupaigas saavad naised ja ka lapsed, kes on sattunud koduvägivalla ohvriks, viibida ajutiselt teistsuguses keskkonnas ja saada nõustamist.

Iga liigutus ei pea maksma

Olukorraga tutvunult tekkis Springi meeskonnal idee sponsoreerida varjupaiku oma tööga, et organiseerida heategevuslik rahakogumiskampaania.

«Otsustasime, et detsembris annetame iga tööpäeva kohta ühe töötunni suuruse summa. Meie agentuuri töötund maksab 900 krooni. Nii annetasimegi kokku 20 700 krooni,» märkis Henno.

Mõttega, et anda kampaania heaks tasuta oma tööd ja teenust, tuli kaasa näitleja Merle Palmiste, kes luges sisse raadioklipi. Samuti raadiojaam Sky Plus, kes andis eetriaega ja tegi klipi oma stuudios valmis.

Läbirääkimisi oli ka teiste kanalitega, kuid kuna jutt oli novembri lõpus, pidi TV 3 näiteks kampaania toetamisest loobuma, kuna aastalõpu meediamahud olid juba täis.

Nii üllatav, kui see esmapilgul ka ei tundu, leiab Henno, et selline heategevus on oluline faktor ka firma sisekommunikatsiooni mõttes.

«Ma arvan, et see on meie enda sisetunde jaoks. Meie 10 töötajaga firma jaoks on see sisekommunikatsiooni mõttes hästi õige asi. Õige hoiak, et nõrgemaid tuleb aidata,» leiab Henno.

Läbipaistev mudel

Kuid hea emotsioon pole ainuke hea asi.

«Reklaamiagentuurina tahaks me leida sellise heategevuskampaania mudeli, mis oleks nii läbinähtav ja läbipaistav, et võimaldaks ükskõik millisesse õigesse algatusse hiljem kaasata erasektori annetusraha. Luua selline fundraisingu mudel, kus pangad, mobiilsideoperaatorid ja kõik, kes seda raha liigutavad, ei võtaks sealt vahelt mitte midagi,» ütles Henno.

Henno sõnul plaanib Spring jääda varjupaikadele meediakonsultandiks ka edaspidi. Ettevalmistamsiel on ühe seltskonnajakirja vormis väljaande üllitamine, kus räägiks teemal arvamusliidrid ja spetsialistid. Henno sõnul oleks oluline, et perevägivalla teema oleks avaliku arvamuse diskursuses pidevalt, mitte ainult jõuluajal.

Sky Plusis hakkab raadioklipp jooksma lähipäevadel. Infot heategevuskampaania kohta (kaasaarvatud annetajate nimed, kui need soovivad oma nime avaldada - T.L.) näeb varjupaikade kodulehel naisteliin.ee.

Tagasi üles