Henno (28) on filmirežissööri haridusega reklaamialal töötav kirjanik. Kehvast olukorrast naiste varjupaikades kuulis ta kosmeetikabrändi Garnier esindajalt. Garnier on Springi klient, kelle poole pöördus abipalvega Ida-Viru Naiste Tugikeskus-Varjupaik.
Kuigi ilmselt kõigile on selge, et lähisuhte- ja perevägivallas kannatajatele loodud naiste varjupaigad (Eestis kokku praegu 10) on vajalikud, on nende toimimise finantstagatis nõrk.
Ka kõige esmatarvilikuma ostmiseks hangivad varjupaigad raha peamiselt projektidest. Kuigi varjupaigad on kohalike omavalitsuste (KOV) haldusalas, kes võiksid neid toetada, on see keeruline, sest KOV-del on vähe raha. Näiteks seesama mainitud ida-viru varjupaik sai tänavu oma KOV-lt 5000 krooni, millega saab maksta vaid ühe kuu üüri.
Varjupaigas saavad naised ja ka lapsed, kes on sattunud koduvägivalla ohvriks, viibida ajutiselt teistsuguses keskkonnas ja saada nõustamist.
Iga liigutus ei pea maksma
Olukorraga tutvunult tekkis Springi meeskonnal idee sponsoreerida varjupaiku oma tööga, et organiseerida heategevuslik rahakogumiskampaania.
«Otsustasime, et detsembris annetame iga tööpäeva kohta ühe töötunni suuruse summa. Meie agentuuri töötund maksab 900 krooni. Nii annetasimegi kokku 20 700 krooni,» märkis Henno.
Mõttega, et anda kampaania heaks tasuta oma tööd ja teenust, tuli kaasa näitleja Merle Palmiste, kes luges sisse raadioklipi. Samuti raadiojaam Sky Plus, kes andis eetriaega ja tegi klipi oma stuudios valmis.
Läbirääkimisi oli ka teiste kanalitega, kuid kuna jutt oli novembri lõpus, pidi TV 3 näiteks kampaania toetamisest loobuma, kuna aastalõpu meediamahud olid juba täis.