Statistik: tõusnud on vaid hulgimüüjate juurdehindlus

Gert D. Hankewitz
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tõus.
Tõus. Foto: SCANPIX

Statistikaameti vanemstatistik Liivi Adamson kirjutab blogis, et kaubanduslik marginaal on tõusnud ennekõike hulgimüüjatel.

«Jaekaubandusettevõtete kaubanduslik marginaal on küllaltki stabiilsena püsinud ja pole viimastel aastatel palju muutunud,» kirjutab Adamson, lisades, et kaubavarude müügiaeg on võrreldes 2009. aasta III kvartaliga küll lühenenud, kuid on ikkagi neli päeva pikem kui buumieelsetel aastatel.

Tõusnud on küll hulgikaubandusettevõtete kaubanduslik marginaal, kuid see püsib buumieelsest tasemest madalamal.

Hulgikaubandusettevõtted on 2010. aasta II ja III kvartalis kasumi 2004. aasta tasemele kasvatanud.

Toidukaupade hulgikaubandusettevõtted tõstsid kaubandusliku marginaali ning suutsid 2010. aasta II–III kvartalis kasumi buumiaegsele tasemele tõsta ja kaupade müügiaega lühendada.
Kütuse, metalli, puidu, ehitusmaterjali, rauakaupade ja keemiatoodete hulgimüügiettevõtete kaubanduslik marginaal on Adamsoni sõnutsi üks madalamaid (2010. aasta III kvartalis 11 protsenti) ja püsib sellel tasemel neljandat kvartalit järjest.

2010. aasta II–III kvartalis on nende hulgimüügiettevõtete kasum kasvanud ja saavutanud 2005. aasta taseme.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles