Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Elroni jäik poliitika jääb reisijale arusaamatuks (16)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Hanneli Rudi
Copy
Elroni rong.
Elroni rong. Foto: Peeter Langovits

Kuigi Elron müüb sisuliselt pileteid punktist A punkti B, ilma et see tagaks istekohta, saab ette ostetud piletit kasutada vaid konkreetsel väljumisel. Nii jäik piletipoliitika jääb kogenud rongisõitjale arusaamatuks.

«Ostsin möödunud reedel aegsasti internetist pileti kell 16.50 Tallinnast Tartusse väljuvale Elroni rongile. Paraku läks mul pärastlõunane tööalane kohtumine pikemaks, kui olin arvanud, mistõttu ei jõudnud kell 16.50 rongile,» rääkis Postimehe toimetaja Priit Pullerits.  Ta sõitis  Taaralinna järgmise rongiga, mis väljus kell 17.39. «Kui tuli piletimüüja, esitasin talle oma sõidukaardi, millel oli varasemale rongile soetatud, kuid kasutamata pilet, ja rääkisin oma olukorrast. Kuna see rong oli ekspress, siis olin valmis ka juurde maksma,» meenutas Pullerits.

Piletimüüja ütles, et paraku kehtib pilet ainult sellele rongile, millele see on ostetud, ning teiste väljumisaegadega rongidele tuleb osta uus pilet. «Mida ma ka tegin, mis tähendas, et 8.40 euro eest ostetud pilet lendas vastu taevast ning asemele pidin ostma 10.35 eurot maksva pileti. Otse öeldes: pidin ühe reisi eest maksma kaks hinda,» kurtis ajakirjanik.

Piletimüüja  sõnul oleks saanud tund enne rongi väljumist  meili teel pileti tühistada. «Kui mul on tähtis kohtumine Eesti ühiskonnas olulise isikuga, siis ma ei hakka ju ebaviisakalt vestlust katkestama, et saata rongifirmale pikk e-kirja, kui mul isegi arvutit käepärast ei ole ja telefon  on väljalülitatud, nagu on viisakal inimesel  vestluse ajal kombeks,» imestas Pullerits.

Ta lisas, et Eestis tuntakse küll uhkust e-riigi üle,  aga Elroni nn e-pileti süsteemis valitseb jäik feodalistlik aeg, kus puudub igasugune kaasajale omane paindlikkus. Pulleritsule jääb arusaamatuks, mis   takistab Elronit loomast sellist piletisüsteemi, mis oleks paindlikum ja kliendisõbralikum. Näiteks ostab inimene hommikul soovitud marsruudile pileti ja siis ise vaatab, millisel reisile ta päeva jooksul seda kasutab?

«Praegune süsteem oma tunniajaliste reeglitega on arutult ahistav ja kasutajavaenulik. Nagu ma ka piletimüüjale ütlesin: ameeriklased suutsid juba pool sajandit tagasi saata inimese Kuule, aga mõni ettevõte ei suuda Eestis siiamaani luua süsteemi, mis oleks selline, nagu mobiilsele ja paindlikule e-ajastule kohane,» sõnas ajakirjanik.

Elroni turundusjuhi Mai Vahtriku sõnul kehtivad rongipiletid sellel reisil, millele nad ostetud on ning etteostul pakutakse kliendile ka vastavat 10% soodustust.

«Kui reisija soovib jooksvalt otsustada, millist väljumist kasutada, soovitame osta pilet rongist klienditeenindajalt,» soovitas Vahtrik. Ka päevapilet, mille hind on tavapiletist kaks korda kallim, annab võimaluse päeva jooksul vabalt reiside aegu valida ning rohkem sõite teha.

«Kui pilet on ostetud ja reisiplaanid ootamatult muutuvad, pakub Elron pileti tagasimüügivõimalust,» sõnas Vahtrik. Tagastamine on võimalik hiljemalt 60 minutit enne reisi väljumist algjaamast, hüvitatakse 100% ostusummast. Selleks on vaja täita avaldus http://elron.ee/pileti-tagastamisest/ või saata e-kiri info@elron.ee.

«See, et Elron ei tegele küsimusele vastamisega, vaid olemasoleva poliitika õigustamisega, näitab, et nad isegi ei kavatse  muutuda kliendisõbralikumaks ja paindlikumaks,» ei jäänud Pullerits vastusega rahule

Tagasi üles