Hansapankurid on endiselt tipus ja määravad Eesti ärikultuuri (3)

Tõnis Oja
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Hansapankurid 25 aastat hiljem
Hansapankurid 25 aastat hiljem Foto: Allikad: Postimees, Inforegister, Äriregister

Veidi üle 11 aasta tagasi ühel sombusel veebruarihommikul ootasid finantsspetsialistid, majandusajakirjanikud ja sajad aktsionärid Hansapanga 2004. aasta neljanda kvartali ning kogu aasta majandustulemusi. Ehkki tund enne börsipäeva algust avaldatud tulemused osutusid paremaks, kui kõige optimistlikumadki analüütikud olid ennustanud, ei huvitanud need õhtuks enam kedagi.

Nimelt oli Swedbank jõudnud samal päeval teha pakkumise kõigi Hansapanga aktsiate ülevõtmiseks. Nii algas üks kuulsamaid ülevõtmisi Eesti ettevõtluse ajaloos, mis lõppes mõni aasta hiljem Hansapanga nime kadumisega ajaloo annaalidesse.

Hansapank ei olnud lihtsalt pank, Hansapank ei olnud ka lihtsalt ettevõte. Hansapank oli Eesti ettevõtluse ja firmakultuuri sümbol. Hansapank oli Eesti kapitali ausammas, nagu pealkirjastas ajakirjanik Peeter Raidla panga kohta kirjutatud raamatu.

Kommentaarid (3)
Copy
Tagasi üles