Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Laktoosivabad piimatooted on olulised vähestele eestimaalastele

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kerli Kivistu
Copy
Artikli foto
Foto: PEETER LANGOVITS/PM/SCANPIX

Uuring näitab, et laktoosivabad piimatooted on olulised 12 protsendile Eesti tarbijatest, kellest omakorda natuke üle poole kinnitavad, et laktoos on neile vastunäidustatud.

«Uuringu tulemusi üldistades selgus, et eestimaalased peavad piima ja piimatooteid tervisele kasulikuks toiduaineks, kuid vähesel määral leidub neidki, kes piima ei tarbi,» ütles Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoja juhataja Roomet Sõrmus.

Ta tõi näiteks, et osad inimesed on allergilised piimas sisalduvate valkude suhtes, osadel esineb piimasuhkru ehk laktoosi talumatust ja osadele piim lihtsalt ei maitse. «Toitumisteadlased kinnitavad, et laktoositalumatuse diagnoosiga inimestest enamik siiski taluvad laktoosi koguses, mis saadakse umbes poolest klaasist piimast päevas. Piimatoodetes, eriti hapendatud piimatoodetes, on laktoosi vähem kui tavalises piimas ning kõvades juustudes ei ole seda praktiliselt üldse,» selgitas Sõrmus.

Kui laktoosivabasid piimatooteid peab oluliseks pisut üle kümnendiku vastanutest, siis 80 protsenti eestimaalastest neid oluliseks ei pea ja 8 protsenti ei osanud oma hinnangut anda. Uuringus osalenud eestimaalastest 6 protsenti kinnitab, et laktoos on neile isiklikult vastunäidustatud ja 5 protsenti usub, et laktoos on üldiselt tervisele kahjulik. Laktoosivabad tooted on olulisemad vanematele inimestele – 22 protsenti tarbijatest vanuses 65-74 eluaastat peab neid oluliseks.

Ühtlasi andis uuring vastuse, et 47 protsenti eestimaalastest eelistab kõrgema rasvasisaldusega tooteid ja 25 protsenti tarbijatest madalama rasvasisaldusega tooteid. Rasvasisaldusele ei pööra tähelepanu 27 protsenti piimatoodete tarbijatest.

Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoda tellis eelmise aasta lõpus uuringufirmalt TNS EMOR uuringu, mille käigus küsiti tarbijailt piimatoodete tarbimissagedust ja hoiakuid piimatoodete tarbimise suhtes. Uuringu käigus küsitleti 500 Eesti elanikku vanuses 15-74 aastat

Tagasi üles