K, 7.06.2023
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Balti jaama segadusel on üllatav põhjus

Hanneli Rudi
, Tarbija24 juhataja
Facebook Twitter
Comments 9
Perroonide numeratsioon ajab reisijad segadusse
Perroonide numeratsioon ajab reisijad segadusse Foto: Liis Treimann

Rongireisijatel on segase numeratsiooni tõttu Balti jaamas raske leida üles õiget perrooni. Eesti Raudtee selgitab, miks see nii on.

«Ma saan aru, et NSVLi aegadel oli Moskva rongile minek platvormilt nr 1 väga tähtis, see oli ka seotud piletikassade lähedusega, aga kas nüüd peaks sellist prioriteeti järgima ja numbrid säilitama?» kirjutas eile endine raudteelane Raivo Mihkelsoo. Praegu kannab vanalinnapoolseim perroon Balti jaamas numbrit neli ja esimene perroon on pärast viiendat. Mehe sõnul on ta sel teemal ka varem pöördunud Eesti Raudtee poole, sest segane numeratsioon ja puudulik teavitus tekitavad palju segadust.

Eesti raudtee avalike suhete esindaja Liina Halliku sõnul on teede ebareeglipärane nummerdus Balti jaamas on tingitud asjaolust, et teed numereeritakse ehitamise järjekorras. «See on võrreldav inimese sünniga – kui inimene sünnib, antakse talle nimi, mis registreeritakse ja mida üldjuhul hiljem ei muudeta,» rääkis Hallik. Ta lisas, et teede numeratsiooniga on seotud kõik ülejäänud selle teega seotud turvangu-  ja muud seadmed (juhtimispuldid, skeemplaanid, vastastikuse sõltuvuse tabelid, releestatiivid koos releedega, foorid jms) rääkimata Tehnilise Järelevalve Ameti poolt hallatavatest registritest.

 «Ainult väga harva, näiteks teede arengu kapitaalse ümberehitamise ja täiesti uute turvanguseadmete kasutuselevõtmisel, muudetakse vajaduse korral numeratsiooni, sest see on seotud väga suurte ajaliste ja finantsiliste kulutustega,» toonitas Hallik

 Reisijate informeerimisega Eesti Raudtee peatuskohtades tegelevad Halliku sõnul rongifirmad, kes vastutavad ka Balti jaamas reisijatele info edastamiseks tervikliku infosüsteemi arendamise ja tabloode paigutuse eest. Eesti Raudtee maavalduse piir kulgeb Balti jaama teede otstes olevate ohutuspiirete joonel.  

«Viide asjaolule, justkui puuduks Eesti Raudteel töötavatel inimestel vajalik raudtee-alane haridus, on ilmselgelt ebakorrektne,» lisas ta.

 Veebruari lõpus tunnistas Elroni pressiesindaja Mai Vahtrik Postimehele, et rongide väljumisteede teavitus Balti jaamas saaks tõesti olla parem ja selleks on juba ettevalmistamisel hange uue tervikliku infosüsteemi võimalikuks loomiseks.

Facebook Twitter
Comments 9

Märksõnad

Tagasi üles