Avise tellitud uuringu järgi on viimase kahe aasta jooksul Eestis autorenti kasutanud kümnendik eesti rahvusest vastanutest ning statistika järgi on kõige aktiivsemad autorentijad mehed vanuses 25-44. Sealjuures selgus uuringust, et viiendik vastajatest on Eestis autot rentinud rohkem kui neli korda. «Kindlasti on sellele kaasa aidanud autorendi kättesaadavus rentijale sobilikust asukohast, uued hea varustusega autod ning kliendi jaoks selge arveldus,» kirjeldas ta.
Noorem generatsioon eelistab autot liisida
Kui vanemale generatsioonile on endiselt oluline auto kohe välja osta, vastavalt võimalustele uus või kasutatud sõiduk, siis noorem põlvkond eelistab liisingut. «Seda puhtpraktiliselt kaalutlustel – alati pole piisavalt raha, kuid samas on see ka teadlik valik olla auto kasutaja, mitte lõppomanik,» selgitas Jürgenstein.
Jürgenstein nentis, et auto kasutamine on muutumas noorte jaoks samasuguseks teenuseks nagu näiteks muusika kuulamine. «Kui noorel on võimalik taskukohase hinna eest kasutada korralikku autot, siis puudub tal vajadus seda omada. Pealegi langeb uue auto väärtus juba esimese paari aastaga märgatavalt ning aastaid kasutuses olnud sõiduki müük võib kesta mitmeid kuid,» ütles Jürgenstein.
Mitmed tarbijauuringud on tõestanud, et noorem generatsioon väärtustab eelkõige mugavust. Kuigi auto liisimine võimaldab sõita kas päris uue või uuepoolse autoga, jäävad jooksvad kulud nagu hooldus ja rehvivahetus ning ootamatud rikked kasutaja kanda. Seega näeb Jürgenstein ühe tulevikuteenusena täisteenusliisingut, mida kasutavad juba mitmed suurettevõtted autopargi mugavaks haldamiseks, kuid mis teeks elu märksa muretumaks ka eraisikute jaoks.
«Täisteenusliising võib esmapilgul tunduda küll kliendi jaoks kallim, aga siinkohal tuleb arvestada, et kuumakse sisaldab auto hinda, kindlustusmakseid ning hoolduskulusid, olgu need planeeritud või ootamatud,» kirjeldas ta. Jürgenstein lisas, et sobilik sõiduk valitakse niikuinii vastavalt maksevõimekusele ning kuutasu kujunemisel on oluline roll sõiduki tüübil.