Päevatoimetaja:
Angelina Täker

Kodutehnika müüja: eestlased on järelmaksu suhtes skeptilised

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Maiken Mägi
Copy
Pliit ja köögipind
Pliit ja köögipind Foto: Panther Media/Scanpix

Experti tehnikakaupluste andmetel eestlased end järelmaksudega üleliia ei koorma. Osamaksetena soovitakse eelkõige tasuda kallima kodutehnika eest nagu külmkapid, pesumasinad ja telerid.

Kaupluste vaateakendel ja reklaamides hakkab tihti silma, et kodutehnikat on võimalik osta nullprotsendilise intressiga, mille eesmärk on võimaldada klientidel teha kallimaid oste sama kuluga, hajutades makseid pikemale perioodile.

Expert tehnikakaupluste turundusjuht Joonas Kulli selgitas, et tehnikakauplustes on järelmaks täiesti tavaline ostu finantseerimise viis ning see ei too endaga kaasa varjatud lisakulutusi. «Nullprotsendilise intressi kampaania puhul lisandub näiteks Experti kauplustes 15-eurone lepingutasu ning toote maksumus jagatakse lepinguperioodi (kümne kuu) peale ära,» selgitas ta.

Kulli sõnul ei too järelmaksukampaaniad erinevalt levinud arvamusele kaasa mõtlematuid oste. «Odav intress ei ole kliendi jaoks ostmise põhjus - pigem annab see võimaluse ilma suuri lisakulutusi tegemata vajaliku kodumasina ära osta neil, kel ostuhetkel selleks raha puudub.»

Kulli tõi esile, et põhilised tooterühmad, mida Experdi kauplustest järelmaksu abil soetatakse, on külmkapid, pesumasinad ja telerid ehk tooted, mis on tavapärasest veidi kallimad ning mille eest klient ei taha või ei saa kogu hinda kohe tasuda. Ühtlasi pole nende tootegruppide näol üldjuhul tegemist emotsiooniostudega. Samas märkis ta, et suurem osa eestlasi ostab tehnika siiski kohe välja ning järelmaksu suhtes on kliendid pigem skeptilised.

Kuigi järelmaks on pikemaajaline finantskohustus, ei tasu Kulli sõnul seda karta, kuid enne lepingu sõlmimist tasub end tingimustega põhjalikult kurssi viia. «Alati enne lepingu sõlmimist saab klient tutvuda Euroopa tarbijakrediidi standardinfo teabelehega, kus on selgelt kirjas kõik kulud,» täpsustas ta.

Kulli soovitas, et järelmaksu kaalumisel tasub kaupluse klienditeenindajatelt alati rohkem infot küsida, et kõik tingimused selged ja arusaadavad oleksid.

Tagasi üles