Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Toode, millest lihavõtete ajal saab paljude lemmik

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kerli Kivistu
Copy
Artikli foto
Foto: Albert Truuväärt /Scanpix/

Seoses lihavõttenädalal mitmekordistuva nõudlusega suurendavad Valio, Farmi ja Tere märkimisväärselt kohupiima tootmismahte.

Kõige suurem hüpe toimub torupakendis kohupiimakreemide segmendis, kus möödunud aastal kerkis müük koguni 90 protsenti. Valio Eesti turundusdirektori Krista Kalbini sõnul on kätte jõudnud suisa kohupiima söömise tipphooaeg. «Märtsikuud võiks nimetada kohupiimapühaks, mil kohupiima tarbimine kasvab hüppeliselt ja sellega arvestatakse nii tootmismahte planeerides kui tootearenduses,» sõnas ta.

Kalbini sõnul on erinevate kohupiimasortide valik meie poelettidel väga lai, mille seast saab igaüks leida just oma perele sobivaimad tooted. «Kuna lihavõttekuul küpsetatakse tavapärasest enam erinevaid kohupiimakooke ja -pirukaid, siis nutikas perenaine varub külmikusse just torupakendis kohupiimakreeme – need sobivad ideaalselt nii kookide koostisse kui ka kohe söömiseks,» soovitas ta.

Küpsetatakse enim just lastega peredes ja see peegeldub Valio turundusdirektori hinnangul selgelt ka tarbimistrendides. «Kohupiimakreemi ostetakse peamiselt just lastele, kuna see kuulub kõige pisemate suurimate lemmikute hulka,» sõnas ta ning lisas, et kohupiimakreem on siiski olulisel kohal ka täiskasvanute toidusedelis.

Maitsete poolest on Valio kogemusel esirinnas traditsiooniline vanilje, järgnevad erinevad marja- ning puuviljamaitsed nagu metsmaasikas ja aprikoos. Kui maitse-eelistused on ootuspärased, siis mõnevõrra üllatav on aga aeg, mil kohupiima enim süüakse. «Ehkki võiks arvata, et kohupiimakreem on pigem levinud hommikul, siis tegelikult süüakse seda enim hoopis õhtul kas magustoiduks või ooteks,» selgitas Kalbin.

Farmi turundusjuht Ruta Kallaspoolik sõnas, et samuti kahekordistub kohupiimakreemide müük ka Farmil. «Me ei jaksa seda lausa ära toota, kuna kogused suurenevad kümneid kordi,» täpsustas Kallaspoolik.

Farmi andmeil söövad eestlased aastas umbes 2500 tonni kohupiimakreeme. «Nielseni andmete põhjal on eestlase lemmikmaitsed näiteks kakao, vanilje, rosina ja banaani,» sõnas Kallaspoolik.

Ta lisas, et kõige rohkem tarbitakse kohupiima ootuspäraselt märtsis-aprillis, kevadpühade ajal ning keskmiselt süüakse Eestis kuus umbes 390 tonni kohupiima. «Kohupiima tarbimine on võrreldes eelmise aastaga kasvanud ligi 7,2 protsenti ja kõikides tootegruppides ja nii ka kohupiimatoodetes eelistavad inimesed järjest enam naturaalseid, puhtaid maitsestamata tooteid,» lausus Kallaspoolik.

Tere kommunikatsioonijuht Alar Pink sõnas, et pühade perioodil suureneb Tere AS'i kohupiimatoodete tootmine keskmiselt kolm korda. «Olemasolevatest toodetest on kõige suurema kasvuga Tere Pasha kohupiimakreem (380 grammi), mille kasv on keskmiselt viiekordne,» sõnas Pink.

Ta märkis, et igal aasta on Tere teinud ka pühade perioodil eritooteid, mis on suuremas pakendis ja sobivad kõikvõimalike küpsetiste valmistamiseks. «Eripakkumisena valmistatud tooted oleme valinud just kliendilt saadud tagasisidet arvestades,» lausus Pink. Ta sõnas, et eriti populaarseks on viimastel aastatel osutunud erineva rasvasusega piimast traditsioonilisel meetodil valmistatud kohupiim.

Tagasi üles