19-aastaste Eesti noormeeste idufirma Weps läheb aprilli keskel Poola konverentsile 100 000 dollarit jahtima lahendusega, mis paneb inimestele ja ettevõtetele arvutid automaatselt veebilehti tegema.
Eesti noorte start-up paneb arvutid veebilehti tegema
Wepsi idee seisneb selles, et kodulehe soovijail tuleb vastata lihtsatele küsimustele nagu «kas müüd toodet või teenust?» ning annab kasutaja Wepsile kahe minutiga kogu info, et luua ettevõttele koduleht automaatselt.
Erinevaid võimalikke tulemusi on kokku üle mitme miljoni.
Ettevõtmise juhi Jorma Jürisaare sõnul hakkavad sel teel loodud kodulehed maksma keskmiselt 6 eurot kuus ning see sisaldab ka veebidomeeni ja majutust.
Idufirma asutajateks on kaks 19-aastast noormeest ning nende loodud idufirma on kaasanud Tehnopol Startup Inkubaatorilt 10 000 euro suuruse investeeringu.
Weps osaleb rahvusvahelise start-up-konverentsi Wolves Summit käigus toimuval The Great Pitch võistlusel, kus parima idee esitajale on välja pandud 100 000 dollari suurune auhind. Sellel osalevad ligi 250 investorit ning üle 400 suurettevõtete esindaja Google’ist, Facebookist, IBMist ja mujalt.
«Wepsi äriidee on tugeva potentsiaaliga, sest üha enam soovivad väikeettevõtted ise oma kodulehti luua ning Weps teeb selle jõukojaseks kõikidele arvutikasutajatele,» sõnas Tehnopoli Startup Inkubaatori juht Martin Goroško ning lisas, et vaatamata noorele eale on Wepsi meeskonna liikmetel selge nägemus ja võimekus ettevõtte edukaks rahvusvaheliseks läbimurdeks.
Teistest Eesti ettevõtetest on Poolas Wolves Summitil kohal veel endiste Skype’i töötajate poolt loodud Deekit, kes loob virtuaalset tahvlit asukohast sõltumatu meeskonnatöö lihtsustamiseks.
Weps liitus Tehnopoli Startup Inkubaatori programmiga 2015. aasta sügisel ning plaanib teenuse lansseerida 2016. aasta kevadel. Tehnopol Startup Inkubaatori programm on mõeldud alustavatele tehnoloogiaettevõtetele, kellel on eskaleeruv äriidee ning suur potentsiaal üleilmse turu vallutamiseks.