Sotsiaalministeerium on asunud lisaks alkoholi reklaami- ja müügipiirangute paketile analüüsima ka võimalusi vähendada alkoholireklaami internetis ja mobiilirakendustes.
Ministeeriumi vastulöök kritiseerijatele: tulekul on karmimad napsureklaami piirangud (1)
«Sotsiaalministeerium on alustanud ettepanekute väljatöötamist alkoholireklaami mahu vähendamiseks internetis, analüüsinud uuringuid, tutvunud Soome värske vastavasisulise regulatsiooniga ning konsulteerinud infotehnoloogia spetsialistidega,» seisab tervise- ja tööminister Jevgeni Ossinovski valitsuse kabinetinõupidamisele esitatud memorandumis.
Ministeerium on leidnud kehtivale olukorrale kolm alternatiivi. Neist üks näeb ette alkoholireklaami täieliku keelamist veebis ning teine veebireklaami keelamist, tehes erandi alkoholikäitlejate veebikülgedele. Kolmas ettepanek on lubada alkoholireklaami vaid lehekülgedel, kus nõutakse kasutaja ja tema vanuse tuvastamist, kusjuures alaealistele reklaami kuvamine oleks keelatud.
Kolmanda variandi alternatiiv oleks ka lubada reklaami näitamist vaid lehekülgedel, mis nõuavad sisenemisel kinnitust täisealisuse kohta. Keelatud reklaamiks võib ministeeriumi ettepanekute järgi lugeda ka tarbijamängud, loteriid või võistlused, mille juhises, kirjelduses või muus taolises on seosed alkohoolse joogi kaubamärgiga.
Lisaks plaanib ministeerium välja töötada ka sätted selleks, et takistada alkoholireklaami levitamine sotsiaalvõrgustikes, näiteks Facebookis. Lisaks on Ossinovskil plaan töötada välja meetmed, et takistada alkoholireklaami levikut kasutaja toodetud sisus.
«Täiendavalt vajavad analüüsi ja lahendamist küsimused vastutusest ja seaduse rakendusvõimalustest, samuti telefonirakenduste spetsiifikast tulenevad rakenduslikud küsimused,» lisas tervise- ja tööminister Jevgeni Ossinovski memorandumis.
Dokumendis soovitab Ossinovski valitsusel võtta vastu otsus, mille järgi peaks majandus- ja taristuminister Kristen Michal koostöös Ossinovskiga valmistama ette ettepanekud veebi ja mobiilsidevahendite kaudu leviva alkoholireklaami piiramiseks ning esitlema neid valitsusele aprilli jooksul.
Reklaamipiiranguid internetis hakkas ministeerium arutama seetõttu, et eelnõu kohta huvipooltelt laekunud kommentaarides juhiti tähelepanu asjaolule, et alkoholireklaam internetis on kasvav trend ning arvestades noorte suurt veebikasutust vajab see valdkond enam tähelepanu.