Raskeveokite juhid korraldavad reede keskpäeval üleriigilise protestiaktsiooni, mille käigus seiskavad kõikjal Eesti teedel 45 minutiks oma sõiduvahendid.
Veokijuhid korraldavad üleriigilise protestiaktsiooni (12)
Oma olemuselt stiihilise meeleavalduse eestvedajate sõnul tingis otsuse järelevalveorganite järjepidevalt ebaõiglane ja pahatahtlik tegutsemine nende üle kontrolli teostamisel ning soov viidata elementaarsete töötingimuste puudumisele.
«Me ei soovi aktsooniga kellelegi ebameeldivusi valmistada, kuid tahame pöörata tähelepanu puudustele. Ülbe ja üleolev suhtumine veokijuhtidesse peab lõppema. Tahame, et meisse suhtutaks kui koostööpartnereisse,» ütles portaalile tehnika.postimees.ee üks aktsioonil osalevatest autojuhtidest Tõnu Ehasalu.
Tema sõnul meenutab politsei tegutsemine järjest enam rahakorjamise aktsiooni. «Politsei kaotagu oma ülbus ja käitugu meiega kui inimeste mitte lüpsilehmadega,» sõnas staažikas autojuht.
Veokijuhid juhivad tähelepanu ka inimväärsete puhkealade puudumisele 24/7 tegutsevas valdkonnas. «Riik loogu korralikud puhtad lumevabad WCga puhkealad, et saaksime täita tema loodud nõudeid,» sõnas Ehasalu.
Protestiaktsiooniga on liitunud ka veokijuhtide tööandjaid esindav autoettevõtjate liit, mille juhi Villem Tori sõnul võiks protestiaktsiooni eesmärgiks olla usalduse taastamine mõlemalt poolelt.
«Liit omalt poolt pakub võimalust avatud koostööks. Kius liikluses peab asenduma professionaalsuse ja inimlikkusega. Avatud suhtlemine, eksimuste tunnistamine, pingevaba õhustik liikluses annab tunduvalt rohkem turvatunnet kui närvis ja solvunud liiklejad,» sõnas Tori.
Tori sõnul soovib ta omalt poolt igati aidata kaasa, et vabaneda liikluses vihkamisest, üksteisele ärategemisest.
«Siin võiks küll järelevalvajad ise eeskujuks olla. Politseinikud, palun võtke deviisiks nulltolerants ebamõistlikul karistamisel. Igal ülekohtuselt karistatud juhil on kohe probleem keskendumisega oma põhitegevusele,» sõnas Tori.
Hetkeseisuga on aktsiooniga liitumisest teada andnud paarsada raskeveokijuhti.
Postimees kirjutas reedel, et Eesti teedel on kujunenud kogu riiki hõlmav tagaajamismäng, millega pole rahul ei veoettevõtted, autojuhid ega tegelikult ka politsei ise. Probleem on ühelt poolt nõuete ebajärjekindlas ja kohati ka pahatahtlikus tõlgendamises, teisalt sundseisus, millesse karmis konkurentsis tegutsevad ettevõtted on veokijuhid surunud.
Asjaolule, et vedude äris on kord majast kapitaalselt käest, näitas kasvõi märtsi alguses korraldatud politseireid, mille tulemusel ilmnes, et kontrollitud 118 veokist esines rikkumisi enam kui pooltel.