Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Hiigelkahjum sundis AvtoVazi juhi ametist lahkuma (2)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Andres Reimer
Copy
AvtoVAZi tüürinud rootslane Bo Andersson  Lada Vestas.
AvtoVAZi tüürinud rootslane Bo Andersson Lada Vestas. Foto: Maxim Tumanov / TASS

Bo Andresson, kelle juhtimisel teenis Venemaa suurim autotootja AvtoVaz mullu ligi miljard eurot kahjumit, esitas lahkumisavalduse, millega ennetas vallandamist eelolevaks teisipäevaks kavandatud aktsionäride koosoleku poolt.

Venemaa autotööstuse lipulaev AvtoVaz, mille tootmisliinidelt väljuvaid Ladasid reklaamis varem isegi president Vladimir Putin, liigub nõudluse dramaatilise vähenemise tõttu  krahhi suunas.

Iga toodetud auto läheb ettevõttele oluliselt kallimaks hinnast, millega seda õnnestub müüa, kirjutras Vedomosti. Sanktsioonide ja nafta odavnemise tõttu ummikusse sattunud Venemaa üritab importtooteid asendadad kodumaistega, mistõttu sattus Andersson kriitika alla just põhjusel, et ta eelistas komplekteerida Ladasid kallimatest importdetailidest. Venemaa ametlik poliitika aga soovis, et masinad pandaks kokku just Venemaal toodetud nn juppidest.

Kuigi AvtoVazi aktsionäride koosoleku päevakorda pole seni veel avaldatud, imbusid jutud Anderssoni välja vahetamiset avalikkuse ette juba varem. Tema mantlipärijaks peetakse Rumeenia Dacia tehase prantslasest juhti Nicolas Maure´.

Andersson jätkab töötamist tõenäoliselt AvtoVazi suurima osaniku Renault-Nissanni kontsernis. Nö blokeeriv aktsaipakk kuulub ettevõttes Venemaa riigifirmale Rosteh.

Tagasi üles