/nginx/o/2016/03/11/5147881t1h7db9.jpg)
Avaldame tänases Postimehes avaldatud artikli algallikaks olnud näiteid raskeveokijuhtide kirjeldustest neile osaks saanud politseikontrollidest ja määratud karistustest ning lisame ka politsei kommentaari artikli lõpus.
Avaldame tänases Postimehes avaldatud artikli algallikaks olnud näiteid raskeveokijuhtide kirjeldustest neile osaks saanud politseikontrollidest ja määratud karistustest ning lisame ka politsei kommentaari artikli lõpus.
Kommenteerib juhtivkorrakaitseametnik Kalmer Tikerpe:
Ma olen üsna kindel, et raskeveokeid kontrollivad politseinikud ei tee mitte kellelegi trahvi ega suuna erakorralisele ülevaatusele selliste asjade eest nagu mõned juhid kirjeldasid - aegunud sidemerull esmaabi pakis, 10 cm väljaulatuv vilkur või auto liigutamine mõned meetrid 45 minutilise puhkepausi ajal. See ei ole mõistlik ja politsei ei tegele sellise nöökimisega. Kui mõni politseinik käitub ebaviisakalt ja kohatult, siis ma loodan, et sellist käitumist kogenud juht annab sellest ka temaga tegelenud politseiniku ülemusele teada, et nende politseinikega oleks võimalik rääkida ja nende käitumist parandada. Ning me loodame, et kõik, kes alusetult trahvi saavad, esitavad trahviotsusele ka vastulause. Kui ka mõni politseinik on väidetavalt teinud ülekohut, siis oleme igati valmis sellist väidet kontrollima. Selliseid kaebusi politseinike käitumise kohta või alusetult trahvi tegemiste kohta laekub vaid üksikuid. Ning vaidlustatud väärteotrahvidest tühistatakse ainult tühine hulk. Ei ole põhjust arvata, et olukord on nii hull, nagu jääb mulje nende anonüümsete näidete põhjal.
Kahjuks ei ole meil võimalik konkreetseid juhtumeid kommenteerida ja hinnanguid anda, sest anonüümsuse tõttu pole võimalik konkreetseid asjaolusid kontrollida. Oleks vaja, et need inimesed ütleksid oma nimed. Kuniks kaebajad jäävad anonüümseks, ei ole võimalik teada, millised olid juhi rikkumised, mis seal tegelikult juhtus. Samuti, mis karistused neile määrati ning kas kõik oli täpselt nii, nagu väidab juht. Eriti arusaamatuks jääb info sisuline väärtus selliste juhtumite puhul, kus keegi "raadioeetris midagi ütles" või kui "kellegi sõbra sõber" midagi koges. Varasem kogemus näitab, et sügavamale kaevudes on suur osa selliseid jutte osutunud alusetuteks või on info vahepeal oluliselt moondunud.