Päevatoimetaja:
Sander Silm

Lubadus: Eesti märgi otsimise eelarve ei kasva (3)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Eesti märgi konkursi finaaltöö: Eesti – pilk tulevikku! (Kaile Tuvi)
Eesti märgi konkursi finaaltöö: Eesti – pilk tulevikku! (Kaile Tuvi) Foto: Eesti riigi brändi meeskond

Eesti brändiuuenduse meeskonna otsus jätkata Eesti märgi ideekavandi otsinguid ainult professionaalide osalusel ei peaks selle eelarvet muutma, kinnitas brändi uuendamise projektijuht.

«Juba 2014. aasta lõpus käivitatud Eesti brändi uuendamiseks kavandatud 200 000 eurone eelarve kehtib endiselt ja suure tõenäosusega ei muutu,» kinnitas projektijuht Paul-Kristjan Lilje reedel BNS-ile. «Kui brändi uuendamiseks eraldati 200 000 eurot, siis Eesti märgi ideekonkursi eelarve oli sellest 30 000 eurot, millest auhinnarahaks koos maksudega läheb 10 000 eurot,» selgitas Lilje. Ülejäänud 20 000 eurot kulus märgi otsimise kampaania korraldamisele, lisas ta.

«Jõudsime tänaseks selgusele, et laiema avalikkuse kaasamisel leitud kavanditega edasi minnes parima tulemuseni ei jõua,» põhjendas Lilje reedel avalikustatud otsust lõpetada Eesti märgi ideekavandi konkurss võitjaid välja selgitamata. Edasi jätkub märgi otsimine professionaalide osalusel, lisas Lilje.

Järgmisena on riigi brändi uuendamise meeskonnal plaanis märtsi keskpaigas kokku kutsuda disaineritest ja riigi esindajatest koosnev ümarlaud, arutamaks kuidas jõuda parimate visuaalsete lahendusteni Eesti tutvustamiseks. «Suveks peaksime siin olema saavutanud suurema selguse,» märkis Lilje.

Eesti brändi uuendamise projektijuht rõhutas, et siiani toimunud ühisloome ja ideekavandi konkurss olid üks etapp Eesti riigi brändi uuendamise protsessist, mille käigus panustati sadu töötunde brändi uuendamisse. «Tänaseks tehtud sadakond süvaintervjuud, viidud läbi küsitlusi ja uuringuid, arutletud töötubades ligi 500 erineva valdkonna spetsialisti kaasabil Eesti väärtuste ja tugevuste üle,» rääkis Lilje.

Üks idee Eesti brändiuuenduses on ka see, et lahendada otsitav visuaal Eesti olemasolevate sümbolite baasil, tunnistas Lilje, mis tähendab, et otseselt uut märki ei olegi vaja.

Eesti brändiuuenduse lõpptärmin on seotud Eesti eesistumisega Euroopa Liidus 2018. aasta esimesel poolel ning Eesti Vabariigi sajanda sünnipäeva tähistamisega 2018. aastal.

Eesti brändiuuendust rahastatakse Euroopa Liidu struktuurifondide vahenditest.

Märksõnad

Tagasi üles