Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Nõuanded, kuidas tarbijavaidluste komisjoni pöörduda

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kerli Kivistu
Copy
Foto: Peeter Langovits / Postimees

Kui kaupleja ei vasta tarbija pöördumisele või pakutud lahendus tarbijat ei rahulda, võib ta vaidluse lahendamiseks pöörduda tarbijavaidluste komisjoni poole. Seega, mõned soovitused, kuidas sinna pöördumisel silmas pidada.

Tarbijal tuleb esitada komisjonile avaldus, kuhu on märgitud tema ja kaupleja andmed ning vaidluse sisu ja nõue koos põhjendustega. Lisaks on vajalik kinnitus, et tarbija on eelnevalt püüdnud asja lahendada kauplejaga omavahel.

Komisjonis toimub lahendamine poolte kirjalikult esitatud teabe alusel ja vaidluse suuline arutamine korraldatakse vaid tarbija soovil või juhul, kui komisjon peab seda vaidluse lahendamiseks vajalikuks. Allkirjastatud avaldusele tuleb kindlasti lisada koopiad kõigist vaidlust puudutavatest ja nõuet tõendavatest dokumentidest. Nendeks võivad olla kauba ostu või lepingu sõlmimist puudutavad dokumendid, tasumist tõendav dokument, kogu vaidlusega seotud kirjavahetus, muud seotud dokumendid, nagu arved, tellimuse kinnitus, pildid ja muu selline.

Avalduse komisjonile saab esitada tarbijakaitseameti tarbijate teeninduskeskkonnas, kuhu saab sisse logida kasutades ID-kaarti või mobiil-ID-d. Digitaalse teeninduskeskkonna vahendusel esitatud avalduste puhul on võimalik jälgida enda pooleliolevaid menetlusi, lugeda saadetud kirju ja näha lõppenud menetlusi.

Komisjon võib jätta avalduse menetlusse võtmata või menetluse lõpetada, kui vaidlusaluse kauba või teenuse väärtus või tarbija nõude suurus on alla 30 euro, vaidlus on sisutühi või perspektiivitu. 

Komisjoni otsuse järgimiseks on kauplejal 30 päeva arvates selle tarbijakaitseameti veebilehel avaldamise päevale järgnevast päevast. Ettevõtjad, kes ei ole komisjoni otsust tähtaegselt täitnud ja ei ole ametit teavitanud pöördumisest kohtusse sama vaidluse läbivaatamiseks, lisatakse komisjoni otsuseid mittejärgivate kauplejate nimekirja. 

Vaidluse lahendamine on tarbijale ja ettevõtjale tasuta ning vaidluse lahendamise tulemus tehakse pooltele kättesaadavaks üldjuhul 90 päeva jooksul tarbija avalduse menetlusse võtmisest. Kui tarbija ei ole komisjoni otsusega nõus, võib ta pöörduda maakohtusse ja sama võib teha ka vastaspool.

Tarbijakaitseamet juhib tähelepanu, et tarbija ja kaupleja vahelisi lepingust tulenevaid vaidlusi lahendab tarbijavaidluste komisjon, mis kuni 1. märtsini kandis nime tarbijakaebuste komisjon. Tegemist on sõltumatu ja erapooletu üksusega, mille pädevuses on lahendada nii riigisiseseid kui ka piiriüleseid tarbija algatatud vaidlusi ettevõtjaga.

Tagasi üles