Päevatoimetaja:
Sander Silm

«Need pole inimesed, vaid robotid» – politsei karistusaktsioonid on veokijuhid meeleheitele ajanud (40)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Politseikontroll otse Imavere saeveski ees 3. märtsil
Politseikontroll otse Imavere saeveski ees 3. märtsil Foto: Erakogu

Eesti raskeveokijuhid on kui üks mees otsustanud suu lahti teha ja välja öelda oma arvamus kohati uskumatu kiusuna tunduvate politsei karistusreidide suhtes, mis neile viimasel ajal üha sagedamini osaks on saanud ja olukorra paranemise asemel reaalselt ettevõtlust on asunud takistama.

Välja on kujunenud kogu riiki hõlmav tagaajamismäng, millega pole rahul ei veoettevõtted, autojuhid ega tegelikult ka politsei ise. Keegi ei eita, et raskeveokitega seotud rikkumisi on tõesti palju. Probleem on aga ühelt poolt nõuete ebajärjekindlas ja kohati ka pahatahtlikus tõlgendamises, teisalt sundseisus, millesse karmis konkurentsis tegutsevad ettevõtted on veokijuhid surunud.

On 3. märtsi ennelõuna. Eestimaa südames asuv Imavere saeveski oma omasuguste seas suurim ning sinna on aastakümneid üle riigi palke kokku veetud. Kuid sel päeval jääb äri tundideks seisma. Põhjuseks asjaolu, et politseinikud on välja printinud piirkonna teede kaardi värske versiooni ja avastanud, et 300-meetrisel teelõigul – ainsal teel, mis viib ristmikult saeveskisse – ei kehti ühtäkki eriload üle 44-tonniste veokite liiklemiseks.

Selle asemel, et asjaosalisi muudatusest teavitada ning paluda tegevus reeglitega kooskõlla viia, otsustab politsei aga kärutada Tartust Imaverre kohale oma kontrollbussi, parkida selle otse saeveski ette ning hakata veokeid ükshaaval üle kaaluma ja trahve välja kirjutama.

«Esimene, kes kinni peeti, toodi lausa Imavere poe eest sinna tee peale ja edasi võeti juba kolm autot rajalt maha. Kell oli 11.09, kui mind kinni peeti. Alguses oli dokumentide kontroll ja siis öeldi, et sel teel ei kehti senised eriload, ning kukuti kaaluma,» kirjeldab toimunut veokijuht Aivar.

Tagasi üles