Eesti raskeveokijuhid on kui üks mees otsustanud suu lahti teha ja välja öelda oma arvamus kohati uskumatu kiusuna tunduvate politsei karistusreidide suhtes, mis neile viimasel ajal üha sagedamini osaks on saanud ja olukorra paranemise asemel reaalselt ettevõtlust on asunud takistama.
«Need pole inimesed, vaid robotid» – politsei karistusaktsioonid on veokijuhid meeleheitele ajanud (40)
Välja on kujunenud kogu riiki hõlmav tagaajamismäng, millega pole rahul ei veoettevõtted, autojuhid ega tegelikult ka politsei ise. Keegi ei eita, et raskeveokitega seotud rikkumisi on tõesti palju. Probleem on aga ühelt poolt nõuete ebajärjekindlas ja kohati ka pahatahtlikus tõlgendamises, teisalt sundseisus, millesse karmis konkurentsis tegutsevad ettevõtted on veokijuhid surunud.
On 3. märtsi ennelõuna. Eestimaa südames asuv Imavere saeveski oma omasuguste seas suurim ning sinna on aastakümneid üle riigi palke kokku veetud. Kuid sel päeval jääb äri tundideks seisma. Põhjuseks asjaolu, et politseinikud on välja printinud piirkonna teede kaardi värske versiooni ja avastanud, et 300-meetrisel teelõigul – ainsal teel, mis viib ristmikult saeveskisse – ei kehti ühtäkki eriload üle 44-tonniste veokite liiklemiseks.
Selle asemel, et asjaosalisi muudatusest teavitada ning paluda tegevus reeglitega kooskõlla viia, otsustab politsei aga kärutada Tartust Imaverre kohale oma kontrollbussi, parkida selle otse saeveski ette ning hakata veokeid ükshaaval üle kaaluma ja trahve välja kirjutama.