Hiljutisest küsitlusest selgub, et britid on hakanud tualettpaberi ostult kokku hoidma, eelistades soodsamaid brände luksuslikumatele.
Äärmuslik asi, mille pealt kodus kokku hoida
Uuringufirma Mintel andmetel langes tualettpaberi müük Suurbritannias eelmisel aastal kaks protsenti ning keskmine leibkond vähendas kulutusi vetsupaberile 43 naelalt 2014. aastal 41 naelani 2015. aastal, vahendab Guardian.
Kolm inimest viiest tunnistas, et raha säästmise nimel püüavad nad tualett- ja majapidamispaberi kasutamist piirata. Kuigi tualettpaberile püütakse vähem kulutada, on britid selle ostmisel siiski veidi nõudlikud, eriti kui see puudutab toote kvaliteeti. 57 protsenti brittidest peab oluliseks paberi pehmust, 45 protsenti vastupidavust ning 36 protsenti paksust.
Kümnest inimesest üks pidas paberi ostul oluliseks seda, et see oleks valmistatud ümbertöödeldud materjalidest. Ta tõi esile, et enamik ostjaid hindabki vaid toote kvaliteeti ega mõtle laiemalt, mida see keskkonnale teeb. Tootjatele väljakutseks teatas 81 protsenti küsitluses osalenutest, et ostaksid kindlasti ümbertöödeldud paberit, kui selle kvaliteet oleks võrdväärne tavapärasega.
«Tugevus, pehmus ja paksus määravad WC-paberi kvaliteedi ning vaid väike osa inimestest laseb end mõjutada tootjate reklaamist (tepitud trükiga paber, rikastatud kašmiiri või sheavõiga jm),» ütles Minteli analüütik Jack Duckett. Ta lisas, et luksuslikumate brändide lubadusi peetakse tarbija seisukohalt pigem ebavajalikuks ja kalliks.
Ducketti sõnul on näha 16 rulliga tualettpaberi pakkide müügi tõusu, kuna enamasti kehtib seal ühe rulli kohta soodsaim hind. «Tarbijad on enamasti mõjutatud ikkagi hinnast. Kuigi uudsus võib tootekategooriasse uue hingamise sisse puhuda, siis lõppkokkuvõttes on sobilik hind see, mis inimesi ka lisandväärtusega tooteid ostma ärgitab.»