Päevatoimetaja:
Sander Silm

Kaubapuudus sadamates: kümme operaatorit ei saanud miinimumkogusest jagu

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Tallinna Sadama juhatuse liige Valdo Kalm.
Tallinna Sadama juhatuse liige Valdo Kalm. Foto: Eero Vabamägi

Tallinna Sadama värske juhi Valdo Kalmu sõnul ei täitnud lepingus olevat kauba miinimumkoguse nõuet mullu kümme kaubaterminali operaatorfirmat

Kalm ütles Postimehele, et äsja leppetrahvi pärast muretsenud aktsiaselts Transiidikeskus käitles mullu siiski üle lepingus oleva miinimumkoguse. «Nemad muretsevad pigem tuleviku ja käesoleva aasta pärast,» ütles ta.

Kalmu sõnul on lepingujärgse garanteeritud minimaalse kaupade töötlemismahu mittetäitmise eest väljastatud arved kõigile kümnele operaatorile ja seda tegi Tallinna Sadam kohe pärast kalendriaasta lõppu.

Operaatoripõhised trahvisummad varieeruvad Tallinna Sadama teatel kümnest tuhandest üle miljoni euroni; trahvide kogusumma mulluse kaubamahu miinimumi mittetäitmise eest ulatub 2,2 miljoni euroni.

«Sadamate operaatorid tegutsevad pikaajaliste lepingute alusel ning lepingutes toodud tasud ja mahud arvestavad konkreetse projekti investeeringute ja tulude vahekorda, et tagada nii Tallinna Sadamale kui ka operaatorile projekti tasuvus,» ütles Kalm.

«Tallinna Sadama teenitavad tasud kauba läbiveolt on kordades madalamad kui operaatoritel ja seega on ka projekti tasuvuse aeg pikem ja riskid väiksemad ning maandatud pikema aja peale. Operaatorite tulude pool konkreetse kauba läbiveo osas on suurem ja seega ka riskid suuremad,» lisas Kalm.

Kalmu sõnul tuleb hoolimata tulude langusest ja laevakülastuste ning kaubakoguste vähenemisest Tallinna Sadamal sellegipoolest täita oma kohustusi. Sadam peab tagama investeeringute tasuvuse, infrastruktuuri korrashoiu ja jätkusuutlikkuse, aga ka sadama järelevalve, sealhulgas ohutu navigatsiooni.

«Lepingud terminalioperaatoritega on individuaalsed, lepingutingimusi ja nende muutmisi vaadatakse iga konkreetse juhtumi põhiselt,» ütles Kalm. «Sealjuures hinnatakse kaubagruppi, turuolukorda ja väljavaateid, tehtud investeeringuid ning  sõlmitud kokkuleppeid.»

Transiidikeskuse ettepanekule, et operaatorid ja Tallinna Sadam võiks leppetrahve arutada, vastas Kalm, et sadama juhatusel on lähiajal plaanis mitu kohtumist operaatoritega koostöö arutamiseks.

Tagasi üles