Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Oma raha tagasi saada polegi nii lihtne (1)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Hanneli Rudi
Copy
Mõtlematult laenatud raha tagasi saamine polegi nii lihtne.
Mõtlematult laenatud raha tagasi saamine polegi nii lihtne. Foto: Meelis Tomson / Õhtuleht

Tuttavale 100 eurot laenanud mees soovis hiljem tehtud pangaülekande tühistada, kuid hoolimata sellest, et ülekannet polnud tehtud, see tal ei õnnestunud. Panga kinnitusel pole see lihtsalt võimalik.

«Tegin kogemata ühe ülekande valele inimesele. Kui uurisin, kas saaks seda tühistada, siis oli pangast vastus, et ei saa,» kirjutas tarbijatoimetuse poole pöördunud Artur. Ta lisas, et võttis Nordea pangaga ühendust ajal, kui ülekannet Swedbanki polnud veel tehtud. «Kui näiteks mingil põhjusel satuvad minu kasutajatunnus ja paroolid kelmide kätte, siis on ju neil roheline tee minu kontot tühjendada. Miks nii vaenulik seadus?» soovis ta teada.

 Nordea panga pressiesindaja Jane-Liina Liivi sõnul käitub pank kliendilt maksekorraldust vastu võttes ja ülekannet teostades makseteenusepakkujana. «Pank teostab ülekande saajale sellises summas ja selliste rekvisiitidega, nagu klient  on oma korralduses märkinud,» selgitas ta. Kinnitatud maksekorraldus läbib töötluse ning vajalikud kontrollid ning edastatakse mõne minuti jooksul rahvusvahelisse kliiringukotta (EBA Clearing) järgmise kliiringtsükli ootele.

«Kuna maksekorraldus on maksjapangast edasi saadetud suhteliselt lühikese aja jooksul, ei ole makset võimalik süsteemist lihtsalt kustutada, vaid tuleb soovi korral tagasi kutsuda,» rääkis panga esindaja.

Kui klient soovib oma ülekannet tagasi kutsuda, siis on Liivi sõnul tegemist uue korraldusega pangale. «Saaja pank saab maksesumma tagastada vaid juhul, kui saaja selleks loa annab (seda juhul, kui tühistamiskorralduse laekumise hetkeks on laekumine juba saaja kontole kantud),» rääkis Nordea esindaja. Ta kinnitas, et maksete töötlemisel ja teostamisel järgivad kõik Eesti pangad Euroopa Liidu määrusi ja Eesti seadusi.

Euromakse tühistamise tasu Nordea pangas on 10€. Tagastamiskiirus sõltub sellest, kas ja kui ruttu annab saaja loa makse tagastamiseks. Keskmiselt laekub tagastus järgmiseks pangapäevaks.

«Kolmandad isikud meie kliendi pangaandmeid (nimi ja kontonumber) teades kliendi kontole kindlasti ligipääsu ei saa, selleks on pank sisse seadnud vajalikud turvameetmed nii pangasaalis kui ka netipangas ja mobiilipangas,» hajutas ta lugeja kahtlusi.

Tagasi üles