Nordicat firmanimena kaalunud Osolin: probleemideta nime on raske leida

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Olav Osolin
Olav Osolin Foto: Arno Saar/Õhtuleht

Reklaamikorraldaja Olav Osolin sõnas Nordic Aviation Groupi nimevalikut kommenteerides, et probleemideta nime on raske leida. Omal ajal kaalus Nordicat ühe valikuna ka tema.

Olav Osolin viitas sotsiaalmeedias sellele, kuidas oma ajal mõeldi välja uut nime Toomas Lumani ehitusfirmale Eesti Ehitus, kui too vajas Lätti ja Leetu laienedes endale neutraalsemat nime.

Tookord lähtuti soovist esitleda  Eesti ehitusfirmat kui põhjamaist korporatsiooni ja seepärast käidi Osolini «Kolmes Karus» läbi kõikvõimalikud nordiga seotud nimed, sealhulgas ka Nordica ja Nordeca. Nad püüdsid leida nime, mille puhul oleks vabad internetidomeenid .com, .ee, .lv ja lt ning lõpuks osutus seesuguseks nimeks Nordecon.

«Nordica puhul viitas nordica.com Itaalia tuntud mäesuusasaapafirmale ning tookord oli probleeme ka õnnetu Nordica Kindlustusega, nii et see nimi kukkus listist ära,» ütles Osolin.  

Lisaks Nordeconile ka Sportlandile, Stokkerile, Cityspordile ja veel kümnetele teistele firmadele nimesid välja mõelnud Osolini sõnul ongi uue firma- või tootenime otsimine mitte niivõrd loominguline sähvatus, vaid pigem tohutu analüüs, kus esmalt pannakse paika, mis suunas tahetakse liikuda ning siis töötatakse välja hulk nimesid ning hakatakse vaatama, mis probleeme üks või teine endaga kaasa toob.

«Täiesti probleemivaba nime on tänapäeval väga raske leida, mistõttu tihti tuleb asuda probleeme kõrvaldama läbirääkimiste teel, kus mõni nimi või domeen ostetakse uue huvilise poolt ära. Iga kord see ei pruugi õnnestuda,» selgitas Osolin, meenutades juhtumit, kus algselt Lemoni nime kandnud kaubamaja jäi alla vaidluses väikse tarkvarafirmaga Lemon, kes ei olnud nõus oma nimest ja domeenist loobuma. Kaubamaja uueks nimeks sai Melon.

Üldiselt on tavapärane, et nimi või kaubamärk registreeritakse vaid teatud kindlates kategooriates ja teistes kategooriates võidakse sama nime teistsuguste kaupade või teenuste puhul kasutada. Suurfirmad üritavad huvipakkuvaid nimesid võimalikult paljudes kategooriates registreerida ning näiteks uute autonimede või toiduainebrändide puhul näevad spetsiaalsed patendibürood kurja vaeva, et võimalikult paljudes riikides vajalikku nime «puhtaks teha,» selgitas Osolin.  

Osolin usub siiski, et Nordica on selle poole enda jaoks läbi mõelnud ning see ei tulnud NAGile mingil juhul üllatusena, et nordica.com viib tuntud suusasaapafirma veebilehele. «Ju nad olid ise oma Nordic Aviationisse juba armunud ja teisalt näitab see ka igasuguste avalike konkursside mõttetust, kui sa saad 400 ettepanekut, millest ükski ei sobi,» ütles ta.  

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles