See, et Estonian Airilt Transpordi Varahalduse alla läinud kolm Bombardieri lennukit liiguvad Nordic Aviationi alla, oli arvata algusest peale, nentis Lillo ja Partnerid vandeadvokaat Indrek Lillo
Advokaat: lennukite liikumine Nordicasse on olnud algusest saadik teada
«Estonian Airile kuulunud kolme Bombardier lennuki liikumine lõpptulemusena NAGi on olnud algusest peale teada. Praktikas üritataksegi õigusjärglust vältida sellega, et ühe äriühingu vara ei liigu mitte otse uude äriühingusse, vaid läbi kolmandate isikute ja veelgi rohkem saab asja hägustada, kui me teeme seal vahel ka mõne enampakkumise,» sõnas Lillo.
Transpordi Varahalduse teates seisis, et nad said kaks pakkumust, millest paremaks osutus Nordica.
Ta on varem öelnud, et avaldatud andmete põhjal on Nordica Estonian Airi õigusjärglane, sest pankrotis lennufirma põhitegevus ehk lennuliinide opereerimine läks Nordicale üle. See tähendab, et Nordica peaks vastutama ka Estonian Airi kohustuste eest.
Lillo sõnul on lennukite üleminek Nordicasse veel üks õigusjärglusele viitav asjaolu. Ta tähendas, et riigikohus on oma varasemas õigusemõistmises leidnud, et ettevõtte üleminekuks on vajalik vara üleminek teatavas kogumis, kuid mitte tingimata korraga ja ühe tehinguga.
«Kõige olulisem osa varast, milleks oli Estonian Air õigus opereerida teatud lennuliine, läks NAG-ile üle koheselt peale Estonian Air’i tegevuse lõppemist. Hämmastav on siin see, et riik näitab eeskuju tegevusega, mida võlgnike puhul peetakse õiguskorras täiesti lubamatuks,» ütles Lillo.
Tulenevalt ettevõtte üleminekust on NAG-ile üle läinud ka Estonian Airi kohustus tagastada riigile Estonian Air'le ebaseaduslikult antud riigiabi. «Nüüd on huvitav küsimus, kui rangeks osutub selles küsimuses Euroopa Komisjon,» ütles ta.