Sajad tuhanded harrastussuusatajad üle maailma on ostnud Soome ettevõtte One Way süsinikkiust suusakeppe, mis ei sisalda reklaamitud määral süsinikkiudu, kirjutas Soome rahvusringhäälingu YLE uudisteportaal tuginedes riikliku labori VTT katsete tulemustele.
Soome uuring paljastas: süsinikkiust suusakeppide tootja petab tarbijaid
Tootja kinnitusel sajaprotsendiliselt süsinikkiust koosnevad kepid Diamond 9 Max sisaldavad kuni kümne protsendi osas keppide massist hoopis odavamat klaaskiudu, paljastas VTT uuring. Ehkki keppide peal on kirjas Titanium, mis võiks tähendada titaaniga armeeritud süsinikkiudu, ei ole keppides titaani; hoopis keppide värv sisaldab titaanoksiidi.
One Way Diamond 740 mudeli suusakeppides, mis peaksid tootekirjelduse kohaselt koosnema 40 protsendi ulatuses süsinikkiust, on süsinikkiudu alla kümne protsendi.
One Way on Soomes turuliider – hea suusalumega aastal müüb ettevõte umbkaudu 200 000 paari keppe. One Way suusakeppe müüakse ka Eestis.
YLE lasi VTT-l testida ka konkurentide Exeli, Yoko ja Swixi süsinikkiust suusakeppe. Exeli ja Yoko kepid koosnesid, nagu lubatudki, sajaprotsendiliselt süsinikkiust. Swixi kepid, kus süsinikkiu protsenti ei reklaamitud, koosnesid 38 protsendi ulatuses odavamast materjalist (klaaskiust).
«Kindlasti ei peta me tarbijaid,» ütles YLE-le One Way tegevjuht Andreas Bennert, kes pani testitulemusi väga imeks ja lubas asja Hiinas tootjatehases selgitada.
Bennerti sõnul peaks sajaprotsendiliselt süsinikkiust koosnevana reklaamitud suusakepp koosnema tootespetsifikatsiooni kohaselt 95 protsendi ulatuses süsinikkiust, mis «on väga lähedal sajale protsendile».
Exeli suusavarustuse Soome importija E-Sports Group lasi VTT-l testida One Way väidetavalt sajaprotsendiliselt süsinikkiust koosnevaid suusakeppe ka kolm aastat tagasi, toonagi tuvastas labor keppidest odavamat klaaskiudu.
Loe pikemalt YLE portaalist.