Parkimisprobleemid Mustamäe Keskuse juures jätkuvad, kuna uut kaubanduskeskust külastanud kliendid ei ole sealse parklakorraldusega rahul, sest autod ei saa seal kahesuunaliselt liigelda. Citypargi juht soovitab probleemide vältimiseks sõidukijuhtidel järgida liikluskorraldust.
Uues keskuses tuleb arvestada parkimisprobleemidega
«Külastasin Mustamäe Keskust avamise päeval ning siis oli muidugi väga palju rahvast ja ma ei pööranud kõigele nii pingsalt tähelepanu, sest oli palju asju, mis polnud nii, nagu nad olema peaks. Ta toob näiteks, et kinos pandi peale vale film, kohvi hind erines tablool olevast hinnasildist ja kogu parkimine oli hullumeelne.
«See tähendab, et sõideti äärekivide peal ja autod kündsid kogu mulla ja istutatud taimed üles,» meenutas naine, kelle sõnul käis ta samas keskuses nädalavahetusel ehk paar nädalat pärast avamist ja parkimiskorraldus on endiselt väga kehv. Ta arutles, et võib-olla on juba viga planeerimisel sisse tulnud, sest kui tavaliselt saab parklates liigelda mõlemal pool pargitud autode ridu, siis selles parklas vaid ühel pool ja teisel pool on tupik ehk keskus on ees.
«Üks liiklusmärk parandaks olukorda väga palju. Seega, autodele on liiklemiseks jäetud ühes ääres ruumi ning see on kahesuunaline tee, kuid kuna pidevalt on autod pargitud ka selle tee äärde, siis muutub liiklus ühesuunaliseks, kuna autod ei mahu läbi ja tekivad ummikud,» kirjeldas naisterahvas. Ta soovitas, et ehk oleks lahendus, kui sinna panna üles silt «parkimine keelatud», et autod saaks pidevalt kahesuunaliselt liigelda.
Citypark Eesti OÜ parklate juht Andres Toom sõnas, et parkla on projekteeritud AS Reng (nüüd AS Novarc) poolt ja vastab kõigile nõuetele ja Citypark Eesti OÜ on olemasoleva parkla operaator. «Parkimisega seotud probleemid on tekkinud seoses parkimiskohtade vähesusega, mis omakorda võis olla tingitud asjaolust, et mitme erineva asjaolu kokkulangemisel ei saanud ehitaja parkimisalasid välja ehitada esialgselt kavandatud mahus,» selgitas Toom.
Teiseks oluliseks probleemiks nimetas ta sõidukijuhte, kes ei arvesta kaasliiklejatega vaid on seadnud oma vajadused esikohale. «Lugeja Linda märkus asjaolu kohta, et üks kahesuunalise tee äär kinni pargitakse, on õige, kuid täiendava parkimist keelava märgi paigaldamine ilmselt olukorda ei paranda,» arvas Toom. Ta ütles, et kõnealused parkijad pargivad osaliselt kõnniteel või siis ka otse läbisõidu teel, kuid selline parkimisviis on liiklusseaduse järgi keelatud, seda ilma parkimist keelavate märkidetagi ning peaks olema teada kõigile sõidukijuhi tunnistust omavatele isikutele.
Lugeja ettepanekut teha läbisõidu tee ühesuunaliseks ei pea firma lahenduseks. «Liigelda saab kahesuunaliselt, kuid see võib olla takistatud parkimis-ja liikluskorraldust eiravate juhtide tegevuse tõttu,» sõnas Toom. Ta lisas, et nimetatud juhid pargivad läbisõidu teedel ja ääres, samuti osaliselt kõnniteel, mille tõttu on näha ummikuid.
«Eelkõige tuleks sõidukijuhtidel järgida liikluskorraldust. Seega loodame, et olukord paraneb peale parkimisalade täiendavat väljaehitamist,» märkis Toom.