Kuidas juhtida viit põlvkonda korraga?

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Üheealiste töötajate meeskondadesse koondamine süvendab stereotüüpset mõtlemist ja põlvkondade vahelisi lõhesid
Üheealiste töötajate meeskondadesse koondamine süvendab stereotüüpset mõtlemist ja põlvkondade vahelisi lõhesid Foto: Panther Media/Scanpix

Esmakordselt ajaloos töötavad peagi kõrvuti viis põlvkonda korraga, mis on ühtaegu nii paratamatus, võimalus kui ka suur väljakutse, kirjutab Eesti Personalijuhtimise Ühing PARE Harvard Business Review´s ilmunud artiklile toetudes.

Väga eripalgeliste generatsioonide tõhusalt koos toimima panek nõuab juhilt ühtaegu nii erinevuste tasandamist kui erinevustega arvestamist.

Mis toimib?

  • Eksperimenteeri eri vanuses inimestest koosnevate meeskondadega ja soodusta ka tagurpidi toimivaid mentorlusprogramme, et vanemad ja kogenumad saaks õppida noorematelt. Nutiseadmetega üles kasvanul on vanematele kolleegidele õpetada näiteks sotsiaalmeedia kasutamist äritulemuste saavutamiseks või tööks kasuliku teabe hankimist.
  • Juuruta motivatsioonisüsteem, mis arvestab töötajate vajadusi antud ajahetkel elus. Noorematel kolleegidel on tööväliseid kohustusi vähem ning neid motiveerivad uued kogemused ja väljakutsed, 30ndates ja 40ndates töötajail on reeglina aga lapsed ja pangalaen ning nad on sageli tänulikud paindlikkuse ja lisateenimisvõimaluste eest.
  • Hoia regulaarselt kätt pulsil töötajate demograafilisel jaotusel ning vajadustel.

Mis ei toimi?

  • Üheealiste töötajate meeskondadesse koondamine võib ju pealtnäha tunduda loogiline, kuid reeglina see vaid süvendab stereotüüpset mõtlemist ja põlvkondade vahelisi lõhesid.
  • Üksnes ülalt-alla käsklusi jagava juhina kahjustad nii partnerlussuhet organisatsioonis kui ka arvamuse jagamist eri põlvkondadest töötajate vahel.
  • Ära eelda, et tead, kuidas motiveerida endast vanemaid või nooremaid töötajaid. Õpi oma töötajaid tundma ja tunne huvi, mida neile meeldib teha väljaspool tööaega.
Kommentaarid
Copy
Tagasi üles