Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Naistepäeva lemmikkaubad: tonnides maasikaid ja miljoneid lilli

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Maiken Mägi
Copy
Roosid on naistepäeval ühed populaarseimad lilled.
Roosid on naistepäeval ühed populaarseimad lilled. Foto: Panther Media/Scanpix

Tänasel naistepäeval võib Eesti kauplustes ostetud lillede kogus ulatuda mitme miljonini. Populaarseteks kaupadeks on osutunud nii kosmeetikatarbed kui parfüümid ning loomulikult ohtralt maiustusi.

«Kõige menukamad naistepäeva kaubad on tulbi- ja roosikimbud ning erinevad maiustused kommikarpidest tortideni,» kirjeldas Maxima Eesti ostujuht Kristina Mustonen. Võrreldes tavapäraste päevadega suureneb lillemüük tema sõnul naistepäevaks ligi 40 korda.

«Tänavu oleme kaupade varumisel arvestanud, et kokku ostetakse 8. märtsil ja sellele eelnevatel päevadel meie kauplustes Eestis ligi miljon tulpi ja roosi, lisaks neile veel teisigi lilleseadeid ja -kimpe,» lisas ta.

Lillesülemite kõrval leiavad naistepäeval ostukorvi tee ka kommikarbid ja tordid. Mullu osteti Maxima kauplustest naistepäeva puhul enim Raffaello Ferrero komme, mille müük kasvas tähtpäevaga seoses kokku samuti ligi 40 korda. Sama tendentsi on Mustoneni sõnul märgata ka tänavu.

«Juba mitmel aastal on tortidest naistepäeva lemmikuimaks kujunenud maasika-jogurtikook ning nõudlus just selle järele on hüppeliselt – ligi 10 korda – tõusnud ka selle nädala alguses,» rääkis Mustonen.

Teistest kaubagruppidest võib veel esile tõsta pehmete lemmikloomade, aga ka ilutoodete – kosmeetikast kodukaunistusteni – nõudluse märgatava kasvu.

Ka Rimi kauplustes kasvab naistepäevanädalal hüppeliselt traditsiooniliste kingikaupade müük: 8. märtsil on lillede läbimüük Säästumarketites ja Rimides 30 korda suurem ning maiustusi ostetakse poole enam.

«Kõige populaarsem kaup on vaieldamatult lilled – erilised lemmikud on tulbid ja roosid,» sõnas Rimi turundus- ja kommunikatsioonijuht Andrija Lilleoja.

Naistepäeval plaanib Rimi müüa ligi 70 000 tulbikimpu ja 15 000 roosikimpu. Lisaks tulpidele ja roosidele kingitakse Eesti naistele ka orhideesid, mis on olnud viimaste aastate tõusev trend.

«Oleme varunud naistepäevaks rohkem kooke, maiustusi ning maasikaid, mida plaanime müüa ligi seitse tonni,» märkis Lilleoja. Kingikaupade läbimüügid näitavad lisaks, et naistepäeva tähistamine on tunduvalt populaarsem kui sõbrapäev.

Ka Selverites plaanitakse tänu soodsatele pakkumistele müüa naistepäeval rekordkoguse lilli, aga ka kommikarpe ning ilutooteid. «Üllatavalt palju ostetakse ka lõhnu, mida on juba alates nädalavahetusest ostetud paar korda enam kui varasematel päevadel,» sõnas kommunikatsioonijuht Erkki Erilaid.

Müügitopis on loomulikult ka lilled. Erilaiu sõnul on planeeritud naistepäevaks müüa üle miljoni õie - valdavalt tulpe ja roose -, kuid oodata on häid müüke ka potitaimede osas (kuukingad, priimulad, alpikann jm).

Samuti on kauplustesse varutud tavapärasest enam magusat – kommikarpe, kooke ja torte. Maiustustest saab esile tõsta Rafaello komme ja Kalevi tumedat šokolaadi, väga palju ostetakse ka viinamarju ning Martini Astit.

«Mehed, keda oli nii nädala lõpus, eile ja eeldatavasti ka täna kauplustes tavapärasest rohkem, muutuvad kingituste tegemisel aasta-aastalt üha mitmekülgsemateks,» ütles Erilaid. Ta kirjeldas, et lisaks lilledele ja magusale ostetakse palju erinevaid ilutooteid alates huulepulkadest ja kreemidest lõpetades lõhnade ja meigikomplektidega. Samuti ostetakse hinnalt küll kallimaid, kuid eksklusiivsemaid kommikarpe ja lauanõusid, aga ka ehteid ja muid kingitusteks sobivaid tooteid.

Tagasi üles