Suurbritannia institutsioon Ofcom, mille funktsioonid sarnanevad meie konkurentsiameti omadele, lubab järgmise aasta veebruarist tutvustada brände raha eest erinevates telesaadetes.
UKs võib teles kasutada tootepaigutust
Tootepaigutust (i. k procuct placement) võib kasutada teleseriaalides, spordisaadetes, meelelahutussaadetes ja filmides, kirjutab Marketingweek.
Tootepaigutus jääb keelatuks lastesaaadetes, uudistesaadetes ja kõigis Suurbritannias toodetud saadetes, mis käsitlevad välissündmusi, tarbijakaitseküsimusi ja usuelu.
Tootepaigutuseks peetakse äratuntavate toodete eksponeerimist keskkonnas, kus teleprogrammi tegevus aset leiab. Tootepaigutus, mille eest maksjad usuvad, et see mõjub tavareklaamist paremini, muutus populaarseks 80ndatel.
Tootepaigutamise keelu alla jäävad tubakatooted, alkohol, väikelastele mõeldud piimatooted, relvad, eskortagentuuride teenused, ravimid ja hasartmängude brändid. Samuti ohtralt rasvu, soola ja suhkrut sisaldavad toidud ja joogid.
Samuti sätestab Ofcom, et tootepaigutus ei tohi rikkuda programmitootjate ajakirjanduslikku sõltumatust. Teleprogrammi algul ja lõpul tuleb näidata vaatajale ka spetsiaalset logo, et saade sisaldab makstud tootepaigutust.
Viimasel ajal on kõnealusel teemal tähelepanu pälvinud televisoonis laulutalente otsiva saate kohtunik Simon Cowell, kes suure mõnuga joob saate ajal vedelikku Coca-Cola logoga klaasist. Samuti on viimased Bondi-filmid lausa kubisemas tootepaigutusest.