Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Uuring: enamik eestimaalasi on piimausku

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kerli Kivistu
Copy
Artikli foto
Foto: Panther Media/Scanpix

Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoja tellitud uuringu tulemused näitavad, et enamik eestimaalastest peab piima tervisele kasulikuks toiduaineks. Iga päev joob piima 40 protsenti eestimaalastest.

«Rõõm on tõdeda, et tervelt 87 protsenti eestimaalastest arvab, et piim on tervisele kasulik toiduaine,» ütles Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoja juhataja Roomet Sõrmus. Ta sõnas, et ühtlasi arvab näiteks 78 protsenti vastajatest, et võid tarbida on tervislikum kui margariini.

Piima tarbib iga päev 40 protsenti küsitletutest, lisaks joob vähemalt korra nädalas piima 36 protsenti uuringus osalenutest. Selgub, et eestlased joovad piima sagedamini kui teistest rahvustest inimesed ning võrreldes vanemaealiste inimestega tarbivad joogipiima sagedamini vastajad vanuses 15-24 eluaastat. Piima ei joo üldse 13 protsenti kõikidest eestimaalastest.

Koguni 88 protsenti eestimaalastest sööb igal nädalal juustu ja 76 protsenti tarbib võid. 61 protsenti vastanutest sööb vähemalt korra nädalas kodujuustu või maitsestamata kohupiima. Hapendatud piimatooteid, nagu näiteks keefir ja pett, tarbib vähemalt korra nädalas 59 protsenti vastanutest. Jogurtit tarbib vähemalt korra nädalas 57 protsenti Eesti elanikest.

«Piim ja piimatooted on meie toidulaual jätkuvalt olulisel kohal ja inimesed armastavad Eesti piimatooteid,» sõnas Sõrmus. Ta märkis, et uuringus osalenud tarbijatest ligi viiendik väidavad, et nende piima ja piimatoodete tarbimine on viimase paari aasta jooksul suurenenud. «Ligi kahe kolmandiku vastajate hinnangul on tarbimine jäänud varasemaga samale tasemele ja osad on ka piimatoodete tarbimist vähendanud,» kommenteeris ta.

Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoda tellis eelmise aasta lõpus uuringufirmalt TNS EMOR uuringu, mille käigus küsiti tarbijailt piimatoodete tarbimissageduse kohta ja uuriti hoiakuid piimatoodete tarbimise suhtes. Uuringu käigus küsitleti 500 Eesti elanikku vanuses 15 – 74 aastat.

Tagasi üles