Üha suurem osa inimesi teeb ostud veebipoes mobiiltelefoniga ning kasvavaks trendiks on ka ostmine sotsiaalmeedia vahendusel.
Mobiiliga veebiostude tegemine kogub hoogu
PwC Eesti juhtivaudiitor Eva Jansen-Diener tõdes, et ehkki traditsioonilised poed ja ostukeskused ei kao tulevikus kuhugi, on digitaalse ja reaalse kaubanduse ühtesulamine kiirenev trend. «Tarbija soovib endiselt poode külastada, ent samas kasvavad tema ootused nii tooteinfo, toodete võrreldavuse kui teeninduskvaliteedi osas,» ütles ta.
47 protsendi veebis ostlejate jaoks on olulisim mõjutaja veebipoe mugavus ning 43 protsendi jaoks odav hind. Seejuures mugavuse osakaal on enim hinnatud Indias (65 protsenti) ja Hiinas (62 protsenti), järgnevad USA, Saksamaa ja Suurbritannia. Hinna argument oli seevastu olulisim Tšiilis (63 protsenti), Türgis (56 protsenti) ja Singapuris (55 protsenti).
Tootekategooriatest on ostjate lemmik «raamatud, muusika, filmid ja videomängud», mida eelistab veebist osta 57 protsenti osalenuist, järgnevad arvutid ja elektroonikaseadmed (41 protsenti) ning rõivad ja jalatsid (37 protsenti). Vähem populaarsed on internetist ostmiseks toidukaubad, mööbel ja koduseadmed.
Jõudsalt on kasvanud inimeste arv, kes kasutavad veebiostudeks mobiiltelefoni: kui 2012. aastal oli neid 30 protsenti, siis 2014.aastal juba 48 ning mullu 54 protsenti. Aasias on kiiresti kasvav trend sooritada oste sotsiaalmeedia platvormi vahendusel: näiteks Tais oli seda aasta jooksul teinud 51 protsenti uuringus osalenuist ja Indias 32 protsenti, aga Taanis vaid 5 ja Belgias 4 protsenti.