Poekett tegi otsustava sammu alkoholireklaami piiramiseks

Maiken Mägi
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Panther Media/Scanpix

Rimi keti kauplustes ei tuletata enam õhtuti meelde, kui kaua on jäänud aega alkoholimüügi lõppemiseni, kuna paljud kliendid peavad seda varjatud alkoholireklaamiks.

Terve Eesti SA asutaja ja «Joome poole vähem!» kampaania eestvedaja Riina Raudne rääkis, et kampaania käigus saavad nad inimestelt pidevalt ideid agressiivse alkoholireklaami vähendamiseks. Ka sellest mõttest andis Raudsele teada üks hea tuttav.

«Varem on korduvalt kuulda olnud, et tegelikult häirivad need õhtused meeldetuletused paljusid. Mõtlesime välja hõigata, et kas keegi soovib kodanikualgatuse korras poekettide poole pöörduda ning paluda neid meeldetuletusi vähendada - idee püüdis kinni Rimi vastutustundliku ettevõtluse spetsialist Katrin Bats,» kirjeldas Raudne.

Ta avaldas lootust, et Rimi eeskuju mõjutab teisigi ettevõtteid, kes alkoholi pealt teenivad. «See võib tähendada mõnikord loobumist mõne pudeli müügist, aga on õige asi, mida teha,» märkis Raudne.

«Jõudsime järeldusele, et  õhtused meeldetuletused kauplustes selle kohta, kui kaua saab veel alkoholi osta, võivad mõjuda kliendile hoopis survestavalt ning tuletavad meelde, et alkohol on veel ostukorvi pistmata,» sõnas Rimi vastutustundliku ettevõtluse spetsialist Katrin Bats.

Bats lisas, et kui õhtune müügikeeld kehtestati, siis olid meeldetuletused mõeldud müüjate kaitseks, kuna esimene pahameel elati välja nende peal. Täna aga on enamus kliente müügikeelust teadlikud.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles