Ekspress Grupi kasum langes mullu 5 miljonilt 2,7 miljonile

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ekspress Grupi enamusomanik Hans H. Luik.
Ekspress Grupi enamusomanik Hans H. Luik. Foto: Peeter Langovits / Postimees

Meedia- ja meelelahutuskontserni Ekspress Grupp puhaskasum langes mullu 5 miljonilt eurolt 2,7 miljonile eurole, enim põhitegevusekahju tõi firmale reisilaeva Titanic hukku käsitlevast rändnäitusest saadud 1,1-miljonine kahjum aasta keskpaigas.

Kui mitte arvestada 1,2 miljoni euro suurust firmaväärtuse langust Läti Delfi üksuses, oli kasum 3,9 miljonit eurot ehk 15 protsenti vähem kui aasta varem. Aruandes on kontsern langetanud Delfi Läti firmaväärtuse 2014. aasta 8,2 miljonilt 7 miljonile. Keskmine tulude kasvumäär viie aasta jooksul on langenud 11,8 protsendilt 11,1 protsendile, vahendab BNS. 

Aastatulemust mõjutas negatiivselt teises kvartalis teenitud 1,1 miljonit eurot kahju aurulaeva Titanic hukkumist käsitleva näituse korraldamisest Riias ning ärajäänud näitusest Vilniuses. Põhitegevuse puhaskasum ulatus 5 miljoni euroni, mis on 8 protsenti parem võrreldes eelmise aastaga, kuid jäi eelarvele 7 protsenti alla. Tulemus kajastab ka AS SL Õhtuleht, AS Ajakirjade Kirjastus ja AS Express Post tulemusi 50 protsendi ulatuses.

Trükitööstussegmendi tulemuse suurimaks mõjutajaks oli Venemaale kehtestatud majandussanktsioonide negatiivne mõju Skandinaavia trükiettevõtete käibele, mis on oluliselt suurendanud hinnasurvet eksportturgudel ning sundinud kontserni trükiettevõtet alandama teenuste hindu, märkis juhatus.

Aasta viimases kvartalis oli ASi Printall müügitulu 9 protsenti ning kasum 17 protsenti madalam kui aasta varem. Aasta kokkuvõttes jäädi eelmisele aastale alla 11 protsenti ning EBITDA osas 16 protsenti. «Olukord on 2015. aasta lõpul stabiliseerunud ning 2016. aastalt ootame eelmise aasta taseme hoidmist ja mõõdukat kasvu,» märkis juhatus.

Meediasegmendis olid firma teatel kasumlikumad Ekspress Grupi Eesti ja Läti ettevõtted, samas mõjutas tulemust euro kasutuselevõtust tulenev hinnašokk Leedus. Neljandas kvartalis kasvasid nii meediasegmendi konsolideeritud müügitulu kui ka EBITDA võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 9 protsenti, moodustades vastavalt 11 miljonit eurot ja 1,6 miljonit eurot.

«Aasta algus oli Delfi Leedule raske eelpool nimetatud euro kasutuselevõtust tuleneva hinnašoki tõttu. Selle tulemusena jäi Delfi Leedu EBITDA kasv eelmise aastaga nõrgemaks, kui olime lootnud, kasvades ainult 6 protsenti. Delfi Läti aastatulemus oli 60 protsenti parem kui aasta varem. Kasvu vedas aktiivne osalemine reklaamimüügiturul ning online-toodete sisukvaliteet,» märkis Ekspress Grupp.

Meediasegmendis ühendas kontsern mullu ka ajalehtede kirjastaja AS Eesti Ajalehed ning online-portaali Delfi uue firma AS Ekspress Meedia alla. Juhatuse hinnangul kasvas EBITDA selle tõttu aastaga 45 protsenti. «Ühinemine tõi nii kuluefekti eri osakondade töös kui oluliselt tõusnud konkurentsivõime reklaamiturul,» märkis Ekspress Grupp.

Aasta kokkuvõttes kasvatasid kasumit agressiivselt ka sidusfirmad AS SL Õhtuleht ja AS Ajakirjade Kirjastus. Ainsana kaotas meediasegmendis kasumit ajakirjanduse kojukandeettevõte Express Post, jäädes eelmise aasta kasumile alla tervelt 22 protsenti. Üheks oluliseks teguriks kasumlikkuse langusel on ettevõtte postiljonide palgakulude kasv, märkis juhatus.

Uuel aastal jätkab Ekspress Grupp uute meediaga haakuvate ettevõtlusvaldkondade analüüsimist eesmärgiga leida uusi tegevusalasid ja ettevõtteid kontserni tütarettevõtete portfelli. Äritegevuse tulemuseks ootab juhatus uuel aastal käibe kasvu 7 protsenti ning EBITDA kasvu 14 protsenti eeldusel, et maailmamajanduses ei leia aset olulisi stabiilset arengut kõigutavaid tegureid.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles