Eelmisel nädalal kutsus majandusminister Juhan Parts oma ala profid mõtteid vahetama Eesti ettevõtluse ja ettevõtlikkuse teemadel. Avaldame teema väärtustamise huvides üritusel osalenud reklaamiagentuur Age McCann strateegiajuht Tõnu Kõva ettekande «Reklaami võim ühiskondlike teemade käsitlemisel» teesid.
Kampaaniakool: ettevõtlikkuse ärgitamiseks on vaja suurt kõlapinda
Kõva leiab, et kuigi kommunikatsioon on võimas tööriist, mis suudab mobiliseerida suuri rahvahulki ning mõjutada nende hoiakuid ja käitumist, ei olda sageli harjutud mõtlema ja tegutsema suurelt.
«Selle asemel, et teha kaks plakatit ja üks telereklaam ja näpu otsaga PR’i, peaks kampaania suurte sotsiaalse mõjuga teemade puhul kõnetama suuri inimeste hulki, ja kaasama masse. Nii nagu seda tegi «Teeme ära» kampaania. Edu saavutamiseks on vaja mõelda suurelt,» leiab Kõva.
«Tähelepanu saavutamiseks, teema päevakorda tõstmiseks ja kõneaine tekitamiseks tuleb eristuda. Selleks, et sõnum jõuaks inimesteni, et see neid puudutaks, muudaks nende hoiakuid ja ka käitumist, peab see jätma inimesele «ruumi», tekitama temas tunde, et ta ise saab sündmusi mõjutada, olgu see siis reklaamis või elus.
Hea sotsiaalreklaam astub sammu tavapärasest teadvustamisest edasi ja pakub juba ka lahendusi. Hea sotsiaalreklaam mitte ei moraliseeri, vaid loob uue võimaluse kuidas probleemi lahendada,» osutab Kõva.
Et sotsiaalreklaam oleks edukas, on olulised kolm tingimust:
1. see peab suutma teema inimestele oluliseks muuta
2. see peab saavutama suure kõlapinna, et mõjutada kriitilist massi ühiskonnas
3. tegevus peab olema järjepidev - mõõdetav aastates, mitte kuudes