Riigikogus möödunud nädalal kokkuleppevedusid legaliseeriva eelnõu esitajate üks eesmärkidest on juba täitumas – Eesti on taas tõusmas innovatsiooniteemaliste kirjatükkide tähelepanu alla maailmas.
Eestlaste Uberi-eelnõu lööb juba rahvusvaheliselt laineid (11)
«Eesti on teejuhiks, töötades välja tänapäevaseid regulatsioone, mis sobivad selleks eesmärgiks,» ütles näiteks eelnõu eestvedaja Kalle Palling möödunud nädalal Bundestagis peetud sõnavõtus.
Justnimelt tehnoloogilise eestvedaja rolli on Eestile oma eilses artiklis andnud ka rahvusvaheline majandusajakiri Forbes. Ajendiks annab selleks nii kokkuleppevedude legaliseerimise plaan kui ka varasemad tegemised selles valdkonnas.
«…ainult 1,3 miljoni elanikuga Balti vabariik Eesti on olnud tehnoloogilise dollari nõudmises olnud revolutsiooniline,» kõlab ajakirja hinnang. «Ta pole piirdunud vaid 2014. aasta e-residentsuse initsiatiivi ja valitsuse dokumentide digitaliseerimisega ajal, mil teised saatsid alles fakse, temast saab tõenäoliselt ühtlasi esimene Euroopa riik, mis reguleerib ja legaliseerib sellised sõidujagamise teenused nagu Uber ning kohalik palju populaarsem Taxify.»
Ühtlasi meenutab Forbes Pariisi ja Londoni taksojuhtide Uberi-vastaseid meeleavaldusi ega pea neid sugugi üllatavateks, kuna juhid on esitatavate oskusnõuete osas seatud ebavõrdsesse olukorda.
Riigikogu koalitsioonierakondade saadikud andsid möödunud nädalal menetlusse ühistranspordiseaduse muutmise eelnõu, mis legaliseerib jõustumisel Eestis kokkuleppevedude teostamise ja vahendamise ning leevendab märgatavalt tavataksodele kehtestatud euronõudeid. Seaduse jõustumise ajaks plaanitakse ligilähedaselt jaanipäeva.