Müüja selgitas, et vahetult pärast lepingu sõlmimist käis tema korteris kaks ostuhuvilist, kellest teine avaldas ostusoovi ning teatas, et täpsustab veel laenu saamise võimalusi. Tehes endale selgeks uue eluaseme soetamise tingimused, teatas klient kauplejale, et ei soovi müügilepingu sõlmimisega kiirustada ja seda sama teatas ta ka ostuhuvi üles näidanud isikule.
Vaatamata selgitustele broneeris maakler notari juures tehingu sõlmimiseks aja. Kuna klient veel tehingut sõlmida ei soovinud, esitas maakler talle 26. novembril leppetrahvi tasumise nõude, summas 2500 eurot. Trahvi tasumise tähtaeg oli 28. november. Kuna trahv jäi tasumata, saatis maakler trahvinõude sissenõudmiseks inkassoteenuse osutajale.
Tarbijakaitseameti menetluses pooled kokkulepet ei saavutanud ja seetõttu pöördus klient kaebusega tarbijakaebuste komisjoni.
Tarbija nõuab leppetrahvi tühistamist, kuna tema väitel on maakler lepingut rikkunud ja eelistanud ostja huve. Komisjoni hinnangul ei arvestanud maakler tarbija selgitustega müügilepingu sõlmimise aja osas. Ühtlasi ei saadud ostjaga lepingu sõlmimises ja korteri üleandmise ajas kokkulepet.
Komisjon leidis, et maakleril ei olnud õigust klienti survestada tehingut tegema ning notari aega broneerida, seega ei ole lepingust tulenevad õigused ja kohustused tasakaalus. Samuti ei ole leppetrahvi nõue põhjendatud.
Maakleriteenuse osutajalt eeldatakse, et ta selgitaks müüjale erinevaid valikuid. Selles olukorras maakler seda ei teinud, vaid survestas tehinguotsuse tegemisele.
Seaduse kohaselt on lepingut rikkunud isikul kohustus maksta kahjustatud poolele rahasumma.